Annons

Lågt pris på D60!

Produkter
(logga in för att koppla)
Det här suger ...

Jag som har jobbat i Expertbutik fick köpa min kamera direkt från Canon med 10% personalrabatt på nettot ... ink moms betalade jag dryga 25.000:-Men som vanligt så blir allt billigare ju "äldre" det blir ... man kan ju inte vänta i all evighet ...

Mig veteligen så ska det inte vara ngra problem med att få fullgod service på importerade kameror så länge man har ett tydligt kvitto!
 
Jag tror att Generalagenten sänkt priset på D60 som någon nämnde,just för att matcha nikon D100,Canon i stockholm har märkt att försäljningen gått ner på D60.Att sedan återförsäljarna överlag inte sänkt priset,ni vet hur det är,suga på karamellen lite till,med god vinst.Naturligt vis retar det dom som köpt sin kamera dyrt.
Jag läste någon stanns att generalagenten tog ut ett högt pris i överkant när den kom.....Folk köpte den endå!
 
LeadHead skrev:
Canon har väl ändå världsgaranti på sina produkter? Iaf. på kameror, eller hur?

Hej

Det verkar inte så om man följer grupper i USA.

Många kameror sålda i Asien omfattas inte.

Dessutom varnar amerikanska tidningar i speciella kolumner om gråimport som inte har samma skydd.

För att få världsgaranti skall en viss typ av garantibevis finnas i förpackningen om jag fattat rätt.

Roine
 
Det är korrekt uppfattat Roine. Kameran måste ha ett Orginal Canon Warranty Card (vilket saknas i Grey-import). Med grå-import får man istället skicka varan till de som man köpte den ifrån (t.ex. B&H eller Adorama). Detta står också väldigt tydligt på respektive av företagens hemsida. Men köper du med USA garanti så gäller den över hela världen. Har för mig att Canon har en "Europagaranti" också, men inte riktigt säker på detta.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.