Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lätta upp hård blixt
- Trådstartare moorflax
- Start datum
rikardka
Medlem
Jag vet inget om din kamera, men kanske att den har kompensation för blixt? då kan du ju ställa den som du vill. Annars har du ju en trevlig idé där, att t.ex. sätta ett papper framför blixten. Du kan ju också pröva att sätta en liten spegel i vinkel mot blixten och sedan reflektera ljuset på ett papper (lite omstädigt men jag har fått till det riktigt bra en gång ). Det är förresten en ruskigt bra teknik om det är högt i tak eller man är utomhus. =)
Mvh /Rikard
Mvh /Rikard
Aksel
Aktiv medlem
En fotograf berättade för mej att innan omnibounce var uppfunnet träffade han en kille som satte fast en vit näsduk med gummiband på blixten för att mjuka upp ljuset. Du kanske kan prova något liknande med din kamera(fast med en liten tygbit, inte en hel näsduk eftersom det är till den inbyggda blixten). Blir väl inte så snyggt men det funkar väl. Själv provade jag att klippa å klistra å limma på ett halvgenomskinnligt plastlock för att göra en omnibounce. Funkar väl sådär. Du får väl testa dej fram.
jfahlstrom
Avslutat medlemskap
Litet drinkparaply med insidan klädd med silvertejp.
Ett par lager kirurgtejp funkar också.
Ett par lager kirurgtejp funkar också.