Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

läsa in Raw filer från Canon G12 i Bridge DNG

Produkter
(logga in för att koppla)

evagbg

Avslutat medlemskap
Finns det en vänlig själ som kan hjälpa mig? Jag har lånat en Canon G12 och nu vill jag läsa in Raw-filer i Bridge (DNG) och sen arbeta dem i CS Camera Raw. Men Bridge kan inte konvertera dem till DNG. Jag har tre andra kameror som alla funkar direkt att läsa in. Hur ska jag bära mig åt?
 
Finns det en vänlig själ som kan hjälpa mig? Jag har lånat en Canon G12 och nu vill jag läsa in Raw-filer i Bridge (DNG) och sen arbeta dem i CS Camera Raw. Men Bridge kan inte konvertera dem till DNG. Jag har tre andra kameror som alla funkar direkt att läsa in. Hur ska jag bära mig åt?

Då har du en för gammal Camera Raw.

Du måste ha antingen ELements 9, Photoshop CS5 eller Lightroom 3 för att ha stöd för G12. (Inte ens där är den med som standard, utan du måste använda uppdateringsfunktionen)

Eller så får du ladda ner Adobe DNG-converter och använda den som ett extra mellansteg. Den är kostnadsfri.
 
Finns det en vänlig själ som kan hjälpa mig? Jag har lånat en Canon G12 och nu vill jag läsa in Raw-filer i Bridge (DNG) och sen arbeta dem i CS Camera Raw. Men Bridge kan inte konvertera dem till DNG. Jag har tre andra kameror som alla funkar direkt att läsa in. Hur ska jag bära mig åt?

För kunna konvertera till DNG behöver du Adobe DNG Converter som är gratis.
Kan laddas ner härifrån: http://www.adobe.com/cfusion/search/index.cfm?term=DNG Converter
 
Tack för hjälpen. då laddar jag ner programmet och hoppas det löser sig
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.