ANNONS
Annons

Länkar till stora fotografer.

Produkter
(logga in för att koppla)

david_hakansson

Aktiv medlem
..och med stora menar jag ju då inte tjocka feta ;-)

Man får mycket inspiration här från fotosidan, men bara under senaste månaderna har jag upptäckt hur mycket man har att lära från de stora mästerfotograferna. Sett reportaget (som många andra här) av Henri Cartier Bresson, läst böcker och betraktat bilder av Josef Koudelka samt sett utsällning av George Oddner här i stan. Alla dom fotar i någorlunda stil, mycket socialt och mycket s/v.

Har ni tips på länkar, böcker etc så radda gärna upp dom här!

Och bor du i närheten av Örebro? George Oddner är visst på en "turné", men här i stan kan du gå och se han NU!

david_hakansson skrev:
Och bor du i närheten av Örebro? George Oddner är visst på en "turné", men här i stan kan du gå och se han NU!

Visst var det fina bilder han visade! Angående länkar så är www.magnumphotos.com det jag kommer att tänka på först men det hänvisas väl ganska ofta till dom så det är möjligt att det blir lite tjatigt...men många bra fotografer samlade på samma ställe är det iaf (Henri Cartier-Bresson och Robert Capa är de jag kommer på).

Andreas: Visst är det typiskt? =)

Olof: Tack, jag har aldrig varit inne på den sidan förrut. Den var ju perfekt. Har fotat i några år och först nu fått upp ögonen för andras fotografering. jag måste ha varit blind..och döv..

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto