TheQuo
Aktiv medlem
Ser man på, där har vi anledningen. (du var lite snabbare en mig när jag postade föregående inlägg)
Det kan inte vara så att eftersom att SD-korten är av FAT32 typ så kan de inte spara filer större än 4 GB?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ser man på, där har vi anledningen. (du var lite snabbare en mig när jag postade föregående inlägg)
Det kan inte vara så att eftersom att SD-korten är av FAT32 typ så kan de inte spara filer större än 4 GB?
Vad blir nackdelen att kamerorna klassas som filmkamera? Är det att kommer då längas på högre moms?
Om en kamera kan spela in kontinuerligt i längre än 30min så klassa det som en videokamera och skattas därefter.
Tillägg.
För införsel till EU så säger direktiven att om enheten _kan_ filma i mer än 29m59s så är det en videokamera.
Men dum fråga varför har vi överhuvudtaget tull på videkameror och kameror? Det är ju inte liksom som att de äventyrar jobb i eu? Vilka finns leica och hasselblad? De skulle ju inte konkurerras ut om det var "fri" införsel av kameror till eu.....