Tomas Töråsen
Aktiv medlem
Även jag tänkte lägga till en produkt. Vart hittar ni det alternativet?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pupillen skrev:
Jag röstar för att P:et ska bort efter SMC (eller smc) och att namnen istället börjar med Pentax av rena sorteringsskäl. Börjar vi med SMC hamnar ju objektiven under bokstaven ”S” efter Sigmas objektiv.
Det var inte din "lista" jag syftade på, jag menade att trots att objektiven har "SMC Pentax" ingraverat så är det bättre att vända på ordningsföljden och skriva Pentax SMC istället så att gluggarna hamnar under "P" där säkert de flesta letar efter Pentaxobjektiv. Skrivs de in som SMC Pentax hamnar de ju under bokstaven "S" och kommer att föra en undanskymd tillvaro bakom Sigma, och det oblida ödet vill vi ju inte ska drabba demF.Eliasson skrev:
Självklart. Jag var lite otydlig i "listan" och utgick från att man förstod att Pentax skulle stå kvar först.
Jag vet inte riktigt ...quarc skrev:
Typ såhär kanske?
Pentax-24 DA 21/2.8
Pentax-67 SMC 105/2.4
Pentax-35 FA* 85/1.4
FotoZ skrev:
Man kan ju hoppa "smc" biten.
Då blir det PENTAX-FA, PENTAX-DA etc.
För mig känns mer logiskt att droppa "förnamnet" smc istället för att flytta det från början och lägga till det efter Pentax.
elmfeldt skrev:
Är det inte Pentax som är en smula förvirrade? ;-) Ni verkar ju inte ens kunna komma fram till en namnstandard.