Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lägga in bildproblem..

Produkter
(logga in för att koppla)

mayro

Aktiv medlem
Då jag försöker ladda in bild i trådar så står det att det är "jpg/gif" bild som laddats in. Och detta kan ej visas i trådarna. Och jag har aldrig haft några "gif" bilder förr.. Inte ändrat något heller ...Att lägga in överallt annars är inga problem alls.Inte heller bland "mina bilder". Utan endast är det i bildtrådarna det är problem.. Och då jag tittar på bilderna så står det Jpeg och inte ett pip om "gif"... Har ACDsee bildprogram.. och detta skit att det inte går att lägga in kom samma stund jag lade in Canons bildprogram till 5D mkII i min dator. Tog bort programmet. Men det gör ingen skillnad..

Vad sjutton gör man? Någon som kan hjälpa mig? Jag har sänt mail till fotosidan om detta. Men dom besvarar inte ens mail...

Mvh
Tobbe.

Menar du att lägga in bilder i trådar som denna, dvs bifoga bild? Vilken tråd är det du har problem med?
Sen, vad du har för program på din dator har inget att göra med hur bilder läggs upp på fotosidan.se fungerar.

Nedan två bilder, en i JPG och den andra i GIF.

Bilagor

• jpgtest.jpg
    jpgtest.jpg
    9.4 KB · Visningar: 350
  • giftest.gif
    giftest.gif
    14.5 KB · Visningar: 352
Senast ändrad:
Ja. Det är att lägga in bilder som du gjorde som ej går... men fotosidant admin svarar ju ej. Så jag får ju inte reda på om deras funktion har spökerier för sig heller. Har mailat flera ggr utan få svar.. bedrövligt dåligt detta anser jag om det nu är sidan här som har nått fel som dom borde fixa....

Provar en gång till här, en JPG bild. Hur gör du när du försöker ladda upp bilder? Har du provat med en annan webb-läsare?

Bilagor

• Skärmavbild 2011-01-09 kl. 21.36.52.png
    Skärmavbild 2011-01-09 kl. 21.36.52.png
    7.2 KB · Visningar: 318
Ja samma sak sker.. och jag har ju laddat upp massor med bilder före detta nu. Så javisst vet jag hur man gör.. Men om det nu är fotosidan som strular vet jag ju ej då dom inte besvarar ens mail man sänder till dom...

Vilka webläsare har du provat? Kör du med Adblock? Vilket format är det på bilden du försöker ladda upp? Följer den 'Kriterier för bifogade filer'?

Vilka webläsare har du provat? Kör du med Adblock? Vilket format är det på bilden du försöker ladda upp? Följer den 'Kriterier för bifogade filer'?

Samma sak för mig. Började helt plötsligt och vid nyår märkte jag att jag inte kunde bifoga någon bild.
Frågan är varför, då jag inte gör något annorlunda eller använder något annat bildformat än tidigare.
I detta inlägg är det bifogat en bild som säkert alla ser...

Edit! Verkar faktiskt fungera denna gången!

Bilagor

• fireworks.jpg
    fireworks.jpg
    54.9 KB · Visningar: 250
Multiuppladdning

Fotosidan har ju visserligen gjort så man kan ladda upp flera filer på en gång, men det gäller väl endast på sin egen sida och inte i forumet?

Allt skall vara exakt som allt varit. Och jag har sänt bildexempel till Lennart som huserar på Sonysidorna oftast vad jag sett. Han ser inget underligt med mina bilder. Dom är helt ok . Medans jag kan ej lägga in bilder i trådarna såsom skett i denna tråd tex.. Jag får enbart att det är jpg/gif bild och att bildtypen ej stöds .. Thats it.. Medans i "Mina bilder" och överallt på nätet kan jag lägga in bilder utan problem alls.. Och Fotosidans admin svarar ju ej. Så jag vet ju inte därför om det är dom som har något fel i sitt system som skapar problemet..

"Nytt på Fotosidan

Sedan en tid så har vår kontaktfunktion inte fungerat. Så har du försökt kontakta oss via kontaktformuläret och inte fått svar så skicka igen. Vi ber om ursäkt för besväret."

Det kan ju vara anledningen till att de inte svarat.

jpg/gif bild och att bildtypen ej stöds, får du det efter att du klickat på 'Ladda upp'-knappen?

"Nytt på Fotosidan

Sedan en tid så har vår kontaktfunktion inte fungerat. Så har du försökt kontakta oss via kontaktformuläret och inte fått svar så skicka igen. Vi ber om ursäkt för besväret."

Det kan ju vara anledningen till att de inte svarat.

jpg/gif bild och att bildtypen ej stöds, får du det efter att du klickat på 'Ladda upp'-knappen?

Ja. Då kommer ju "något in" där. Och på den lilla "bilden" där det bör stå Jpeg typ.. Ja där står det Jpg/gif.. Och som sagt. Överallt annars utom i trådar fungerar ju mina bilder att lägga in. Och då jag sänt bild till lennart så kollade han. och mina bilder är ju helt ok Jpeg och intet annat..

Är du säker på att bilden har samma eller mindre mått som är tillåtet? Alltså max 100 KB och max 400 px * 400 px?
Testa att högerklicka på en av bilderna i denna tråden, spara till din dator och försök ladda upp den igen. (Hoppas det är ok med tanke på copyright bara.)

Kommer du såhär långt? Är det här det står jpg/gif?

Bilagor

• Skärmavbild 2011-01-11 kl. 15.31.24.jpg
    Skärmavbild 2011-01-11 kl. 15.31.24.jpg
    23.9 KB · Visningar: 162
Skönt att det är löst. Kan ju tyckas vara snålt med de restriktionerna men det är ju trots allt bilder för trådar och inte galleri.

Är du säker på att bilden har samma eller mindre mått som är tillåtet? Alltså max 100 KB och max 400 px * 400 px?
Testa att högerklicka på en av bilderna i denna tråden, spara till din dator och försök ladda upp den igen. (Hoppas det är ok med tanke på copyright bara.)

Jag har provat. Men det fungerar ej ändå.. Lennart sände mig sin bild han satt in efter han fått den av mig. Han har inga problem att lägga in den. Men då jag får den i retur och försöker så står det detta jpg/gif och att det ej går...

Det kan inte vara så att bilden nu har filändelesen jpeg istället för jpg.

Sen kan du ju alltid högerklicka på bilden, välja egenskaper och välj "ändra" vid filtypen. Välj där det program du öppnade med tidigare.
Långsökt men kan fungera om filtassociationerna har börjat strula.

Det står Jpeg på bilderna då man kollar egenskaper. Så haf fattar inte varför att det blir jpg/gif då dom skall läggas in i en tråd?

Det blir ju som exemplet nån lade in tidigare här i tråden. Och jag kan ej se minsta fel här. Och igen. Det är endast i trådarna här på fotosidan det är problem. Ingenstans annars...

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto