Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lägg ner katt- och barnbilderna!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
sagan skrev:
Jag tycker inte kattbilder i % är sämre än andra motivområden, jag finner inte din kritik rimlig.

Jag finner dock inte heller er kritik av kritiken i rimlig proportion till det iofs. stora antalet antikattdiskussioner.

Ned med kattbilderna!

/ There's nothing like the smell of pointless flame war in the morning.

JohanLang skrev:
På ett teoretiskt plan kan ju ingen säga vilka motiv som är intressanta och inte. Men en massproduktion på "min katt" bör ifrågesättas. Mängden bilder på katter är orimlig.

Anledningen till att exempelvis katter och barn är vanliga motiv är att det är lätt tillgängliga motiv. Även vi som inte har oändligt med fritid vill utvecklas som fotografer och får då öva på det vi har nära till hands.

Att alla katt- och barnbilder inte är mästerverk är förvisso sant, men det gäller som sagt alla motiv. Dessutom är det ju väldigt subjektivt, men av någon anledning retar folk ofta upp sig när bilder de tycker är dåliga/massproduktion/tråkiga har barn eller husdjur som motiv.

Själv är jag inte speciellt intresserad av naturbilder och Slitzbilder, men jag gnäller inte över de enorma mängder bilder i dessa kategorier som finns på fotosidan. Jag respekterar att folk har olika intressen, både vad gäller foto och livet i övrigt.

LeadHead skrev:
Jag finner dock inte heller er kritik av kritiken i rimlig proportion till det iofs. stora antalet antikattdiskussioner.

Ned med kattbilderna!

/ There's nothing like the smell of pointless flame war in the morning.

Skönt att någon ser orimligheten i det hela....

dl_4711 skrev:
Anledningen till att exempelvis katter och barn är vanliga motiv är att det är lätt tillgängliga motiv. Även vi som inte har oändligt med fritid vill utvecklas som fotografer och får då öva på det vi har nära till hands.

Att alla katt- och barnbilder inte är mästerverk är förvisso sant, men det gäller som sagt alla motiv. Dessutom är det ju väldigt subjektivt, men av någon anledning retar folk ofta upp sig när bilder de tycker är dåliga/massproduktion/tråkiga har barn eller husdjur som motiv.

Själv är jag inte speciellt intresserad av naturbilder och Slitzbilder, men jag gnäller inte över de enorma mängder bilder i dessa kategorier som finns på fotosidan. Jag respekterar att folk har olika intressen, både vad gäller foto och livet i övrigt.

Kan förvisso förstå ditt resonemang att de motiven är lätttillgängliga....

Japp absolut "Johan", men om du söker i forumet så hittar du flera som tagit upp samma sak tidigare... Visst jag håller med att många bilder inte är bra men är det något att ta upp i ÄNNU en tråd om kattbilder...

Ett värre problem tycker jag är medlemmar som registrerar ett extra fingerat medlemskap för att kunna skriva "kontroversiella" inlägg i forumet utan att våga stå för det med sitt rätta namn. Nu säger jag inte att det är så i detta fall, men svara vänligen på min mailfråga, Johan.

Ja gör det...
Lägg upp lite bilder iställe och formulera dig bättre i fortsättningen om det är något du vill påpeka. Alltså att säga att alla bilder av ett visst motiv är skit är inte så vidare smart om du inte vill att folk ska bli irreterade...

Måste bara få fråga är min kattbild en av dom du klagar på eller är den okej? ;)

Lägg ner kattbilderna!

Lägg ner barnbilderna!

Lägg ner blombilderna, det finns massor av såna!

Lägg för tusan ner andbilderna, vem tusan vill se en fågel???

Lägg ner barnbilderna, barn är äckliga!

Lägg för tusan ner hela fotosidan!

...eller?

Han har fått en varning, vilket är vårt standardförfarande vid lite lindrigare regelöverträdelser. Efter två varningar spärras man.

clindh skrev:
Han har fått en varning, vilket är vårt standardförfarande vid lite lindrigare regelöverträdelser. Efter två varningar spärras man.

Ok...
Trist att folk är så fega att dom använder olika användarnamn för att skriva saker dom vet kommer att irretera många.
Egentligen borde du skriva vem det är så det svider lite extra :) Fast förstår att du inte gör det :)

Spontant håller jag med föregående inlägg om att "hänga ut" dom som kör med dubbla (eller fler..) medlemsskap. De passar på att starta trådar som spårar ur, kasta skit på folk eller "bara" vara allmänt elaka/pucko.

Jag menar inte att man ska ge ut namnen på alla som gör någon överträdelse, men just dessa som utnyttjar möjligheten att skapa sig fler medlemsskap...ja tanken är frestande. Dessutom kanske det är ett effektivt sätt att motverka i alla fall några... Riskerar man att "hängas ut" så aktar man sig kanske lite mer i alla fall.

Jag kan också förstå varför man inte gör det...men.....

//Liza

Christer: Varför inte bara föra över inläggen till rätt användarnamn. Då blir det tydlig vem det är som fular sig och vad denne har skrivit.

Canonliza skrev:
Spontant håller jag med föregående inlägg om att "hänga ut" dom som kör med dubbla (eller fler..) medlemsskap. De passar på att starta trådar som spårar ur, kasta skit på folk eller "bara" vara allmänt elaka/pucko.

Jag menar inte att man ska ge ut namnen på alla som gör någon överträdelse, men just dessa som utnyttjar möjligheten att skapa sig fler medlemsskap...ja tanken är frestande. Dessutom kanske det är ett effektivt sätt att motverka i alla fall några... Riskerar man att "hängas ut" så aktar man sig kanske lite mer i alla fall.

Jag kan också förstå varför man inte gör det...men.....

//Liza

Skönt att någon håller med mina tankar iaf :)
Inga straff = mer brottslighet...
Antingen hänga ut dom eller att förkorta deras medlemskap om dom har betalat?
Kanke inte för småsaker men att skapa flera konton för att man inte vill bete sig illa med sitt eget är ju helt vridet..

PerFogelberg skrev:
Christer: Varför inte bara föra över inläggen till rätt användarnamn. Då blir det tydlig vem det är som fular sig och vad denne har skrivit.

Ett glimrande bra förslag Per!
Det borde inte vara så svårt att göra en sådan överföring iom att det handlar om en databas.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar