Annons

Lägg ner katt- och barnbilderna!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
JohanLang skrev:
Sluta lägga in en massa bilder på katter och barn. Det räcker nu. Bara för att du gillar ditt barn eller din katt så behöver inte bilden läggas ut på FS. Jag vet att kärleken gör en blind men tänk efter nästa gång varför du lägger upp bilden och om bilden i sig har något "värde" eller om du gillar bilden bara för att katten är din bästa kompis.
Skulle alla tänka lika långt som dig kanske fotosidan inte funnits?
0 bilder och 0 kommentarer..

Det finns en sökfunktion i forumet förresten. En sökning på ordet katt hade nog besparat dig start av denna tråden. Ämnet är ju liksom inte nytt..

Jag tycker nog att alla dessa trådar om dåliga katt- och barn- bilder är ett betydligt större problem för FS.

Kanske det men problematiken gällande lägga upp en bild på "min katt" utan något som helst arbete eller tanke med bilden kvarstår...

Lotta, tycker du att bilder på andras ungar är intressanta då det tydligt saknar tanke och ser mer ut som snapshots/turistbilder?

JohanLang skrev:
Lotta, tycker du att bilder på andras ungar är intressanta då det tydligt saknar tanke och ser mer ut som snapshots/turistbilder?
Det är det väl ingen som gör, men det gäller ju helt oavsätt motivområdet.

Fokus på problemet ändras till en fokusering på motivområdet på det sättet du lägger upp frågan och det kan väl knappast vara önskvärt.

Håller med Kim helt i det.

Sen väljer jag att vara tyst ett tag för mitt morgonhumör håller nog dåligt för en sån här diskussion då det inte är första.

Sättet frågan är ställd på är medveten. För att förändra saker behövs överdrifter och extremiteter. Lyckade revolutioner har alltid varit kraftiga. Det handlar om att få folk att tänka till samt engagera sidans medlemmar. Inte att på ett "politiskt korrekt" sätt ställa en fråga/skapa debatt.

Otaliga som använt liknande retorik på FS genom åren, enda resultatet har varit att katt- och barn- fotograferar har blivit irriterade och arga.

Om du tror att din aggresiva tråd leder till en revolution så är jag rädd att du blir djupt besviken.

JohanLang skrev:
Sättet frågan är ställd på är medveten. För att förändra saker behövs överdrifter och extremiteter. Lyckade revolutioner har alltid varit kraftiga. Det handlar om att få folk att tänka till samt engagera sidans medlemmar. Inte att på ett "politiskt korrekt" sätt ställa en fråga/skapa debatt.

Som tur är så bestämmer inte du vad som är intressanta motiv och god smak. Jag ser hellre ett Fotosidan som "felar" på snapshotsidan som idag än en sida där ingen får lägga upp "ointressanta" motiv.

l-malmqvist skrev:
Som tur är så bestämmer inte du vad som är intressanta motiv och god smak. Jag ser hellre ett Fotosidan som "felar" på snapshotsidan som idag än en sida där ingen får lägga upp "ointressanta" motiv.

Ännu en som inte kan samtala om ämnet. För många bilder på sina ungar och katter utan syfte istället attackerar min person och mina åsikter.

Var det där alla kattbilder du kunde hitta? Visst, många av dem är inga höjdare men här handlar det om att ge kritik - varför ger du inte själv bildkritik?

De flesta av de där är ju dessutom inlagda för flera år sedan, om det nu verkligen är ett stort problem borde det inte vara svårt att hitta modernare exempel?

En dig närstående fotograf (om ni nu inte är samma person...) har ju lagt upp mängder av fotbollsbilder, den ena den andra ganska lik. För en som inte ser det sköna i fotboll kan de ju synas lika trista som ett gäng katt och barnbilder - eller...?

JohanLang skrev:

Vad är det där för pretentiöst mumbo-jumbo? Revolution!?

Alla är väl medvetna om att det finns dåliga bilder som egentligen inte borde ha sin plats på FS, men i din "revolution" vill du tydligen förbjuda hela kategorier av motiv. Jag ser det som en ytterst trångsynt inställning som inte gagnar den öppenhet som enligt min mening bör råda på FS. Finns det månne fler kategorier man kan förbjuda i samma veva? Är inte fågelbilder ganska tråkiga? Och alla dessa usla macrobilder? För att inte tala om alla halvhjärtliga modellbilder? Och solnedgångar ska vi inte bara prata om..

På ett teoretiskt plan kan ju ingen säga vilka motiv som är intressanta och inte. Men en massproduktion på "min katt" bör ifrågesättas. Mängden bilder på katter är orimlig.

Jag tycker inte kattbilder i % är sämre än andra motivområden, jag finner inte din kritik rimlig.

JohanLang skrev:
På ett teoretiskt plan kan ju ingen säga vilka motiv som är intressanta och inte. Men en massproduktion på "min katt" bör ifrågesättas. Mängden bilder på katter är orimlig.

Hur yttrar sig denna s.k. massproduktion av kattbilder? Jag gick precis igenom 32 sidor i "alla nya bilder" och hittade 3 katter. Är det inte så att du har en negativ "bias" mot kattbilder och därför överdriver "problemet".

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar