Hurtlund
Aktiv medlem
Vinnarbilderna i årets "Mästartävlan" i tidningen FOTO har ju väckt berättigad uppmärksamhet här på FS. Juryn - och en del här på FS - har ju uppenbarligen hittat någon slags storhet i bilder som är suddiga, grådaskiga, repiga och (med ett par undantag) inte föreställer någonting alls.För min del känns det väldigt frustrerande att inte till någon del kunna ta till mej eller begripa den bildsynen. Jag skulle så gärna vilja veta - och för min egen utveckling lära mej - varför de här bilderna är så bra! Det vore en stor välgärning om någon ville förklara det! För klarhetens skull vill jag nämna att jag inte (hitintills i varje fall) deltagit i tävlingen och har alltså ingen anledning att vara avundsjuk.
Däremot grämer jag mej lite för alla bomskott - d.v.s.misslyckade, oskarpa och blaskiga bilder, som jag slängt genom åren, eftersom jag inte förstått bättre. Ska f.ö. försöka tillägna mej den där nya innovationen med film på hallmattan, men eftersom jag är digital numera så får jag väl stampa på minneskortet.
Däremot grämer jag mej lite för alla bomskott - d.v.s.misslyckade, oskarpa och blaskiga bilder, som jag slängt genom åren, eftersom jag inte förstått bättre. Ska f.ö. försöka tillägna mej den där nya innovationen med film på hallmattan, men eftersom jag är digital numera så får jag väl stampa på minneskortet.