Annons

Kyrkbröllop

Produkter
(logga in för att koppla)
Grattis!

Jag sitter här och försöker läsa på. Har blivit tillfrågad att fota ett vinterbröllop, brr och känner på mig att det blir en hel del teknikaliteter att jobba med.

Det var skönt att höra att du rodde ditt projekt i hamn i alla fall.

Sen önskar man väl nästan alltid att man Kunde skicka den där fakturan. Efter några veckors post-produktion så brukar den där idiotiska strofen "klart jag kan ta några kort på ert bröllop" som en ylande varg i huvet på en ;).

Hoppas det går bra för dig Christoffer med din kommande fotografering.

Visst är det så man svarar när man får en förfrågan. Man känner sig mycket hedrad men förstår nog inte vad man gett sig in på.Inte förrän man står där med sin amatörkunskap och skall lottsas vara proffsfotograf med samlingens bästa utrustning.Efteråt blir man otroligt osäker på hur resutatet skall hanteras för att ge bästa möjliga rättvisa åt objekten och samtidigt kunna presenteras både på skärm och i pappersform. Vore kul att höra hur du så småningom rott iland ditt projekt.

Appråpå betalning har vi aldrig diskuterat detta och det var ju en släkting jag fotade. Men visst skulle jag bli glad för en mindre ersättning för kamerautrustning är som bekant inte billig.

skicka den här länken till dem så de vet hur mycket jobb du lagt ner på deras bilder...då kanske de åtminstone bjuder dig på middag eller nåt sånt ;)

pul skrev:
skicka den här länken till dem så de vet hur mycket jobb du lagt ner på deras bilder...då kanske de åtminstone bjuder dig på middag eller nåt sånt ;)

Nej, det där var väl ett skämt? Gör absolut inte det i efterhand. Däremot är det här en av många utmärkta länkar att skicka till NÄSTA brudpar som vill bli fotograferade!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar