Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kyrka och dop

Produkter
(logga in för att koppla)

Hogsjo

Ny medlem
Hej!

Jag ska till helgen fotografera mitt första dop. Tänkte kolla mer er om ni har några tips och trix att komma med.

Kommer att köra på en Nikon D5100 och har följande att välja på:

Nikon AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55-200 f/4-5.6 G IF-ED
Nikon AF-S DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G VR
Nikon AF-S Nikkor DX 55-300/4,5-5,6 G ED VR
Tamron AF 17-50 2.8 SP XR Di-II VC LD IF
Tamron AF 18-270/3,5-6,3 AF Di II VC PZD
 
Hej!

Jag ska till helgen fotografera mitt första dop. Tänkte kolla mer er om ni har några tips och trix att komma med.

Kommer att köra på en Nikon D5100 och har följande att välja på:

Nikon AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55-200 f/4-5.6 G IF-ED
Nikon AF-S DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G VR
Nikon AF-S Nikkor DX 55-300/4,5-5,6 G ED VR
Tamron AF 17-50 2.8 SP XR Di-II VC LD IF
Tamron AF 18-270/3,5-6,3 AF Di II VC PZD

Kyrkor är mörka, och vintertid hjälper inte direkt till..
Så Tamrons 17-50/2.8 helt klart.

Var på samma sida i kyrkan där ljuset kommer in genom fönstren, för att få så mycket ljus som möjligt.

Prata med prästen innan och tala om att du ska ta bilder och försäkra dig om att du får vara på den plats du tänkt dig.

Läs en massa av Bröllopstrådarna i forumet.
 
Kyrkor är mörka, och vintertid hjälper inte direkt till..
Så Tamrons 17-50/2.8 helt klart.

Var på samma sida i kyrkan där ljuset kommer in genom fönstren, för att få så mycket ljus som möjligt.

Prata med prästen innan och tala om att du ska ta bilder och försäkra dig om att du får vara på den plats du tänkt dig.

Läs en massa av Bröllopstrådarna i forumet.


Det va Tamrons 17-50/2.8 som jag trodde skulle passa bäst, men vilket objektiv hade varit bäst att ha just för denna typen av fotografering?

Tack för ditt svar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.