Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kvinna anfölls av lodjur...

Produkter
(logga in för att koppla)
En intressant sak i sammanhanget är att lodjuret hade observerats flera gånger i området och flera saker tydde på att dte var skadat eller sjukt. Men ingen av dessa rättrådiga människor brydde sig om att ringa lämplig myndighet för att påtala saken.
Att en "jägare" visar så dåligt omdömme så han skjuter i ett bostadsområde och dessutom var väl Lo´n nära frun eftersom hon var i fara och då är det väl inte lämpligt att skjuta heller, om nu inte frun var det verkliga målet :)

gundj skrev:

Att en "jägare" visar så dåligt omdömme så han skjuter i ett bostadsområde och dessutom var väl Lo´n nära frun eftersom hon var i fara och då är det väl inte lämpligt att skjuta heller, om nu inte frun var det verkliga målet :)
hahahah...

kan inte förstå att det ska behöva skjuta lon, som är i storlek med en melanstor hund, skulle väl ha varit nog med kratta.

Bara amatörer vänder ryggen åt ett rovdjur. Det är ju som att be om att bli biten i nacken. Mattias Klum gjorde det enda rätta när ett 200 kilo tungt lejon gjorde utfall mot honom. Han satt kvar och gömde ansiktet bakom kameran för att inte utmana i onödan. Om han fotograferade eller bad till högre makter vet jag inte.

Jag har inte läst artikeln men på beskrivningarna här på forumet låter det ju onekligen skumt. Bortsett från att det är rätt märkligt att en 20 kilos katt ger sig på en 60 kilos människa. Inte undra på att naturfotografer är lite hemliga med vart de har fotograferat sina bilder.

Peter Gerdehag har en del åsikter i ämnet, jag stod och tjuvlyssnade när han och Magnus Nyman diskuterade ämnet förra året på vildmarksmässan. Men för att inte riskera att återge något fel så avstår jag från att referera från det samtalet.

Mvh
Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar