Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kvadratiska ramar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Gallerix har en hel del kvadratiska ramar, osäker på de storlekar du nämner däremot så tillverkar de ramar på beställning (och passp.)
Mvh
Svante

Ikeas prisvärda Ribba finns i några kvadratiska format, åtminstone upp till 50x50. I Ribba ingår passepartout.

Mediamarkt har några prisvärda och ganska snygga ek-ramar inkl passepartout, jag minns dock inte formatet, tror inte de had så stora.

Överhuvudtaget tycker jag utbudet av kvadratiska ramar är ganska dåligt.

Mvh
Anders

Gallerix har några snygga kvadratiska ekramar. Jag såg dem i storlekarna 30x30, 40x40 och 50x50. De hade även passepartout för bilder 16x16 och 30x30 i dessa ramar.

Varför inte tillverka egna?
Ramen är förhållandevis lätt...om du inte vill ha snirkliga klassiska ramar och varken behärskar eller innehar en fräs...

Passepertoun är lite klurigare att få riktigt snygg om du vill ha den i syrafri kartong - man det gör t.ex. Gallerix så gärna åt dig.

...eller varför inte stödja en klassisk hantverkartradition och lämna in dina bilder för ramning???
Har aldrig gjort det själv, kanske är det dyrt...?

Egentligen borde man vara riktigt petig med både ram och passepertout, eftersom olika syror i både papp och trä bryter ner kemin i bilderna över tid - UV-ljus och temperatur gör sitt bästa föra att hjälpa till med det...

Men allt hänger på ens ambitionsnivå...och tillgänglig tid...

/ Magnus,
som kör med IKEA och Gallerix mest...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar