Annons

Kurslitteratur på fotoutbildningar

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutat

Aktiv medlem
Hej!

Ni som läser / har läst en fotoutbildning, vad hade ni för litteratur? Jag tänkte hårdplugga lite foto under tiden som jag är hemma med min dotter och inte leker eller läser. Det vore intressant att få ta del av litteraturlistor från divers fotoutbildningar.

MVH

Johnnie

Läs allt du bara orkar. Läs tidningar, läs böcker, läs allt dom har på biblioteket.

/Henri

Jag har inte läst någon fotoutbildning, men jag kan rekomendera Ansel Adams' trilogi, framför allt de två första:
"The Camera", och "The Negative", Är du intresserad av det analoga mörkrummet skulle jag rekommendera Lambrecht & Woodhouse's "Way beyond monochrome" som är lite modernare än Adams' "The print".

Hej igen!

Henri: =) Det var väl ungefär det jag hoppades slippa genom att fråga om bra litteratur. Men det är nog inget tvivel om att det är så det kommer att bli, jag får läsa allt. Dock vill jag börja med några bra böcker.

Herr President: Japp, då ligger de i nästa bokbeställning. Är inte så intresserad av mörkrum då jag inte har tillgång till ett. Särskilt The negative verkar intressant.

ANNONS