raderad12
Aktiv medlem
stefohl skrev:
Du sitter ju fast i detta träsk vare sig du vill eller inte. Du löser ju inte problem genom att ta bort verktygen. I de versioner av Gimp jag tittat på har man inte haft några verktyg för att hantera färgen, så det är glädjande att se att det dyker upp möjligheter att göra det.
Sitter fast gör jag defenitivt inte, och jag har inte någonstans sagt något om att "ta bort" några verktyg. Jag har dock i många trådar påpekat för folk som börjat få dåliga bilder pga. felaktig färghantering att; om du fick bilder du var nöjd med utan profiler, fortsätt då på det viset. I denna tråd, det du själv citerade, så krev jag att det "på ett sätt är lite synd eftersom det leder till så mycket problem", men om du läser min andra postning som ligger direkt före din postning jag svarar på nu, så skrev jag: "Det var rätt likt Cinepaint, vilket bådar gott eftersom jag tycker de gjort en vettig implementation." Hur du sedan kan tolka "bådar gott" som att jag vill "ta bort" verktyg är mer än vad jag förstår. Jag vet dock att du bedriver lite affärsverksamhet som rör försäljning av färgprofiler och utbildning som antagligen rör just Photoshop och inte Gimp, så jag antar att ditt svar till mig har något att göra med det, rätt eller fel?