** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
ANNONS
Annons

Kurs i D70 hantering?

Produkter
(logga in för att koppla)

Chrillan04

Aktiv medlem
Då jag känner att min kamera har så mycket mer att erbjuda än jag förstår blev jag sugen att gå någon kurs i användande av Nikon D70.

Jag kontaktade då Nikon och hörde med dom om det fanns någon dylik kurs i Stockholm med omnejd? Det fanns det, till priset 1495:- för 4 timmar vilket jag tycker är rätt dyrt.... Dessutom så var sista Stockholms kursen igår onsdag 26 maj vilket skulle innebära att enda alternativet var Faluns kursen.

Nu undrar jag om det finns någon "expert" på hantering och teknik av systemkameror i allmänhet och då Nikons D70 i synnerhet som kan tänka sig att leda en kurs i stockholm för oss här på FS?

Jag tror nog att det finns rätt många som är osäkra på alla funktioner som finns i denna underbara kamera, så underlag för en eller flera kurser bör ju finnas.

Så alla intresserade av en eventuell kurs eller om ni vill vara med och leda den, hör av Er!!!

Är det någon av er som varit på Nikons kurser? Vore kul att höra en liten "recension".

objernulf skrev:
Jag kan tänka att mig att hålla i en sådan kurs. Dock tidigast i augusti.

Låter perfekt, jag kollar med Hustomten om detta är något som vi kan synka med hans kursprogram eller om vi ska styra upp det själva.

Jag återkommer gällande detta till dig a.s.a.p.

Skulle ju passa in i "trenden" som Janne har skapat att hålla en folkutbildning på D70.

Känner själv att en kurs skulle sitta bra men har för närvarande inte ekonomi att gå nikons kurs.

Finns säkert många bra funktioner som jag missat.

schizo skrev:
Skulle ju passa in i "trenden" som Janne har skapat att hålla en folkutbildning på D70.

Känner själv att en kurs skulle sitta bra men har för närvarande inte ekonomi att gå nikons kurs.

Finns säkert många bra funktioner som jag missat.

Samma här, jag känner att kameran har större möjligheter än jag har kunskap att utnyttja.

Skall jag skriva upp dig?

blir det en kurs så kan ni räkna med att jag vill vara med. Känns dumt att ha ett kraftfullt verktyg om man inte kan hantera det till fullo.

Intresse anmälan till D70 kurs:

Christopher Rosendahl
Andreas Åhman (?)
Christian Stolpe
Linda Björnson
fredrik grahs

Har nu haft lite kontakt med Janne ang kurs i D70 vilket han tyckte var en något snäv målgrupp då vi antagligen i framtiden skulle få se D10 och 300D kurser osv osv. Han föreslog att vi istället arrangerade en generell DSLR kurs för alla märken. Exakt hur kursen skall utformas vet vi inte just nu men Janne skulle fundera lite på detta samt kolla upp lokalfrågan.

Så jag återkommer med mer info när den är tillgänglig.

Christian

Hur skulle intresset se ut för en kurs om den utvidgades till att innefatta DSLR generellt, med folk på plats som kan de vanligaste modellerna i sömnen?

Kanske folk med andra kameror än Nikon inte läser detta forum???

/Janne

Jag såg ditt inlägg på en 10D tråd precis när jag lagt in mitt eget inlägg. Verkar i alla fall som detta är ett intressant ämne= underlag för kurs verkar finnas.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar