** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Kungsholms Foto

Produkter
(logga in för att koppla)

Leonard91

Aktiv medlem
Undara om någon här har några erfarenheter om att köpa från Kungsholms Foto via internet? Är dom seriösa?
Hur är dom att handla (och byta om något är fel/dåligt) i dejn fysiska butiken?
Hittade inte mycket info och recensioner om dem här på sidan och prisjakt...
Handlar om denna sidan: http://www.kungsholmsfoto.se/
Inte mycket till internet sidan att handla ifrån direkt.

Undara om någon här har några erfarenheter om att köpa från Kungsholms Foto via internet? Är dom seriösa?
Hur är dom att handla (och byta om något är fel/dåligt) i dejn fysiska butiken?
Hittade inte mycket info och recensioner om dem här på sidan och prisjakt...
Handlar om denna sidan: http://www.kungsholmsfoto.se/
Inte mycket till internet sidan att handla ifrån direkt.

Dom är väldigt seriösa. Sök här på forumet så hittar du nog 99% positiv feedback. (Nej jag jobbar inte där. Jag har dock handlat ett objektiv och ett batteri där, och det gick bra!) ;)

Inte bara för att jag i 18 år bodde mittemot deras affär, men allvarligt talat så är det en av de bästa affärerna i stan, bra priser, bra personal och seriösa överhuvudtaget.

Har inte handlat på postorder därifrån, men däremot i butiken. Gav ett mycket seriöst och kunnit intryck, även om hemsidan är lite....annorlunda :)

Har aldrig handlat kamerautrustning av dom, men väl diafilmer, magasin, lämnat in för framkallning samt tagit pass/id-foto där. En del snack kring kameror har det oxå blivit. Mitt intryck av butiken är bästa tänkbara. Ser inga skäl till att vara orolig inför att göra affärer med dom.

Däremot tycks personalen helt ha ersatts med nya förmågor. Känner inte igen någon på dess hemsida. Nu var det dock "några" år sedan jag var där senast.

Fridens
Oscar

Jag har handlat kameror, objektiv mm från butiken och även haft serviceärenden där. Dom håller bra priser för att vara en fysisk butik inte minst i Stockholm, kanske inte största utbudet men väl så trevliga och väldigt seriösa. När jag hade serviceärende så var det aldrig problem att ta emot det och dom låg på serviceverkstan för att få fram info och påskynda ärendet.

Ger det helt klart tummen upp. Har dock aldrig handlat av dom via nätet.

Kungsholmsfoto har en lång gammal tradition. På sjuttiotalet var det den dyra fotoaffären som låg mittemot Öbergs som var den billigare med mkt större utbud. Någon gammal gubbe som hade Kungsholmsfoto då. På åttiotalet tog andra över det blev helt plötsligt den billiga affären, medan Öbergs, som sen blev Expert Fridhemsplan, blev den dyra. Kungsholmsfoto har varit en favorit sedan dess, även om personalen från förr till viss del jobbar på Fotokungen numera, tror de startade upp den genom att köpa affären på Kocksgatan......av en gammal gubbe, som hade den tidigare. Och så gjorde de en affär med ungefär samma koncept. Därför gillar man båda lika mkt, men kungsholmsfoto ligger närmare. Och glöm inte fotoöversten i Fältan i sammanhanget, en tredje affär som faller in i deras koncept.

Därför gillar man båda lika mkt,

Jag fick en besk smak i munnen av Fotokungen då de försökte ragga mig som kund genom att ljuga om en konkurrent. Jag får hudutslag av sådant förtal. Jag kan inte se nyttan ett företag kan ha av att ljuga en kund rakt upp i ansiktet, då kunden ändå vet eller kommer att veta sanningen. Vad tänker företagaren på egentligen?

Jösses vilken fruktansvärd hemsida.

Voff Voff, jag heter Ixus, är så liten och gullig, finns i vitt/svart/grått/rosa.

Vilken tur att det första intrycket inte har någon som helst betydelse (jätteironisk).

Jag fick en besk smak i munnen av Fotokungen då de försökte ragga mig som kund genom att ljuga om en konkurrent. Jag får hudutslag av sådant förtal. Jag kan inte se nyttan ett företag kan ha av att ljuga en kund rakt upp i ansiktet, då kunden ändå vet eller kommer att veta sanningen. Vad tänker företagaren på egentligen?

Nu handlade ju tråden ursprungligen om Kungsholmsfoto och inte fotokungen. Tråden du hänvisar till finns ju redan, räcker inte det?

Jag har handlat flera gånger av Kungsholms Foto. Första gången för cirka 20 år sen och senaste förra hösten. Alltid trevligt bemötande, och inget krångel.

Hur de är som internetbutik vet jag dock inte, men med de erfarenheter jag har av den fysiska butiken så skulle jag inte tveka att handla av dem via nätet om priset var rätt.

Senast ändrad:
Enligt min erfarenhet är de mycket kompetenta och hjälpsamma. Kan varmt rekommendera att handla där.
Om man skulle kunna betygsätta så skulle de få 5 av 5 av mig.

Jag har handlat i butiken ett par gånger, och alltid fått väldigt bra bemötande. När jag köpte min EOS 40D så var de billigast i Sverige. Samma sak med Speedlite EX 580 II och även batterigrepp till kameran. Jag har mailat dem och bett dem lägga undan saker och det har aldrig varit problem. Däremot har det tagit tid innan de svara i telefon ibland, men det tyder väl bara på att det är mycket folk i butiken.
Jag kan varmt rekommendera dem.

Jag hade handlat i den fysiska butiken en massa gånger innan jag såg deras hemsida. Tur för dem då jag förmodligen aldrig skulle köpt en pryl av ett företag med en så galet kass hemsida. Dåligt skriven svenska (och av någon anledning lite engelska), idiotisk navigation (klicka på en hundjävel??), galet ful och riktigt dåligt uppdaterad.

Som sagt var det tur för dem att jag stötte på butiken innan hemsidan. Jag brukar bojkotta företag med kassa kundgränssnitt, vare sig det är personal, inredning eller web. Det här undantaget har jag åtminstone lagt 50 papp på. Jag börjar väl bli mjuk...

Jag rekommenderar dem varmt.

Nu handlade ju tråden ursprungligen om Kungsholmsfoto och inte fotokungen. Tråden du hänvisar till finns ju redan, räcker inte det?

Hmm... så det går bra att berömma även Fotokungen i denna tråd, men man får inte ge dem ris? Jobbar du i sagda företag kanske, eller varför tycker du inte att berömmet av samma företag är lika onödigt? ;)

Edit: Jag ser nu i ditt tidigare inlägg i denna tråd att du inte jobbar där. Återstår då att få veta varför man får berömma dem, men inte utdela ris. Säkert har du ett bra skäl, men jag har lite svårt att se skälet, så du får gärna tydliggöra det för mig. :)

Senast ändrad:
Hmm... så det går bra att berömma även Fotokungen i denna tråd, men man får inte ge dem ris? Jobbar du i sagda företag kanske, eller varför tycker du inte att berömmet av samma företag är lika onödigt? ;)

Edit: Jag ser nu i ditt tidigare inlägg i denna tråd att du inte jobbar där. Återstår då att få veta varför man får berömma dem, men inte utdela ris. Säkert har du ett bra skäl, men jag har lite svårt att se skälet, så du får gärna tydliggöra det för mig. :)

Klart att du får ge Fotokungen ris likväl som andra får ge dom ros. Jag försökte bara hindra tråden från att glida "off-topic". Borde såklart ha gett Håkan en "reprimand" också.

Men det jag reagerar på är att det inte var så tydligt i ditt svar att det bara handlade om Fotokungen. Du citerade inte hela Håkans inlägg och inledde ditt inlägg med en tumme ner, läser man snabbt hade man kunnat få intrycket att det var Kungsholms Foto du gjorde tummen ner åt.

Även om jag sist köpte ett objektiv på Kungsholmsfoto (och ett kamerahus på Fotoöversten, toppställe också) så har jag handlat en del på Fotokungen och de är dj-t bra skall jag säga. Känner verkligen inte igen krämartakterna som angavs tidigare i tråden. Visserligen känner jag nån där en aning, men det är VERKLIGEN en seriös butik och jag gillar VERKLIGEN inte att nån skriver illa om dem pga en upplevelse. Var kanske sant, vad vet jag, men jag har slussat minst tre personer dit för att handla förut och alla har varit jätteglada. Så tummen upp från mig i alla fall.

Jag som startade tråden håller med Mattias om att det var Kungsholms Foto jag ville ha information om, inte FotoKungen som jag redan vet är en mycket bra affär att handla ifrån.

Så om ni ska skriva något mer i denna tråden, skriv om Kungsholms Foto, tack.

Jag köpte min Canon 50D på Kungsholmsfoto, betalade handpenning och väntade en tid. Dom skötte sig fint...
Har även köpt en glugg Canon 85/1.8 där utan bekymmer bara att åka och handla.

Så goda erfarenheter finns där och även Fotokungen.
Så kolla priskillnaden mellan de två och köp där det är billigast...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar