Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kungen utvikt

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Jag har noterat att siten www.boyahed.com (en av Sveriges roligaste humorsiter) har publicerat "hemliga" utvikningsbilder på Svenska Kungen.

Dessa kan ses här:

Naken Kung

Min fråga till er är, tror ni att det hade blivit större reaktion om bilderna hade publicerats i "tryck" dvs papper än om de publicerats på nätet?

Mvh

Niklas

"Skåningen" skrev:
Min fråga till er är, tror ni att det hade blivit större reaktion om bilderna hade publicerats i "tryck" dvs papper än om de publicerats på nätet?

Ingen seriös tidning skulle publicera bilderna eftersom de hade åkt fast. Det finns prejudikat från 80-talet då bland annat Ingvar Carlsson och Brigitta Dahl klipptes in i porrbilder.

Jag tror inte att det blir något liv om dessa bilder av två orsaker:

1. Det är så taffligt gjort
2. Idén är gammal.

Men visst kan det bli en kortare historia i kvällspressen en dag med nyhetstorka. Men då utan bild.

Roligt att se.
Jag diggar verkligen Kungen!

Det hade blivit en het sak OM bilderna inte så uppenbart var manipulerade.

Enligt mig så upprör inte bilderna.

**
Om det däremot är presenterade som ett "Konseptuellt fotografiskt ide´baserat konstprojekt" med projektpresentation inom den traditionella konstarenan så anser jag projektet vara suspekt. Jag dömmer det inte utan ställer mig frågande till projektets ursprung och syffte.
**

Mvh Niclas,

froderberg skrev:
1. Det är så taffligt gjort

Att det är "taffligt" gjort tror jag bestämmt är en del av meningen från bildernas ursprungliga ide´.

Taffligheten gör nog att de inte upprör, och därmed att ingen ens i kungafamiljen skulle lägga energi ned i det hela. (Jag kan ju dock ej tat orden ur deras mun;))

Tror inte saken blir stor, absolut inte.
;)
Mvh Niclas,

Det hade nog blivit större reaktion om dom hade publicerats i tryck tror jag.

Men en sjuk detalj är ju att originalbilderna är Christer Pettersons utvik i Hustler..
Såg dom häromdan, en kompis som hittat en gammal hustler i grovsoprummet.. (det är sant!)

Inget som stör mig, varken i tryckt eller digital form, finns så mycket värre saker att reagera över.

Däremot tycker jag det är retligt att de inte kunde lagt ner mer tid på bilderna....

// Anders

"Skåningen" skrev:
Jag har noterat att siten www.boyahed.com (en av Sveriges roligaste humorsiter) har publicerat "hemliga" utvikningsbilder på Svenska Kungen.

Dessa kan ses här:

Naken Kung

Mvh

Niklas
Jag tycker det är dåligt att äns länka till dessa bilder. För mig är det som att länka till barnporr eller nått annat osmakligt och sedan ställa frågan om det skulle vara värre om de trycktes.

Dessa bilder var dåliga, men tet är tanken som räknas. Det är som att rita bilder på folk som har sex med djur och sedan förklara sig med att det inte är riktiga bilder för att de är så dåliga och att detta borde göra dem mer accepterade än riktiga bilder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar