Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
xxx
Guest
elmfeldt skrev:
Det är ju just det som är hela tanken med Portfolio:
- att de inte skall vara en del av fotosidan utan separerade (det är ju helt integrerade vad gällande administration etc)
- det är inte heller meningen att man skall kunna kommentera bilderna.
Portfolio är en funktion för att vackert och rent kunna visa upp sina alster. Varför vill man ha kommentarer på bilder i en Portfolio? Vill du verkligen visa upp kommenterade bilder för en potentiell bildköpare?
Här håller jag med dig Elmfeldt. I en portfolio bör det inte finnas kommentarer.
Däremot används kritikalbumen som en form av miniportfolios i dagsläget som jag skrev ovan.
Kanske bör diskussionen temporärt fortsättas i chatten?
/ Fredrik
barba
Aktiv medlem
Skott, Elmfeldt.
Jag tror inte det finns många (om alls) som använder fotosidan.se som album för kompisarna, därför ville jag se om någon faktiskt kunde peka ut ett album som definitivt inte är uppladdat för att få kritik.
Nu när problemet närmast utkristalliseras till att folk samlar på sig 'miniportfolier' tycker jag att det inte är ett problem. Varje fotograf har egen stil och att se 'gamla' bilder med kommentarer hjälper mig att utveckla min fotografiska stil.
Just denhär kunskapen om hur andra har gjort tycker jag är precis lika viktig som det att *mina* bilder får kritik. Det inspirerar.
Synd är det att 'dåliga' bilder tas bort, för även de ger åtminstone mig tankeställare - "Varför är bilden okommenterad/har fått dåligt betyg?"
Naturligtvis ska fotografen ha rätt att ta bort vilka bilder som helst, det är inte speciellt roligt att ha nerskällda bilder i sina album.
Nu ser jag att Elmfeldt redan har skrivit vad jag försöker säga:
Bra sagt.
Jag tror inte det finns många (om alls) som använder fotosidan.se som album för kompisarna, därför ville jag se om någon faktiskt kunde peka ut ett album som definitivt inte är uppladdat för att få kritik.
Nu när problemet närmast utkristalliseras till att folk samlar på sig 'miniportfolier' tycker jag att det inte är ett problem. Varje fotograf har egen stil och att se 'gamla' bilder med kommentarer hjälper mig att utveckla min fotografiska stil.
Just denhär kunskapen om hur andra har gjort tycker jag är precis lika viktig som det att *mina* bilder får kritik. Det inspirerar.
Synd är det att 'dåliga' bilder tas bort, för även de ger åtminstone mig tankeställare - "Varför är bilden okommenterad/har fått dåligt betyg?"
Naturligtvis ska fotografen ha rätt att ta bort vilka bilder som helst, det är inte speciellt roligt att ha nerskällda bilder i sina album.
Nu ser jag att Elmfeldt redan har skrivit vad jag försöker säga:
Grunden till att du laddar upp bilden skall ALLTID vara kritiken. Att bilden sen ligger kvar ser jag inte som en nackdel, tvärtom. Det blir en kunskapsbank.
Bra sagt.
henab
Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Aha. Ytterligare en sak att snickra på. Är det en gratisfunktion?
Det är väl upp till er