ANNONS
Annons

Kritik om actionblogg!

Produkter
(logga in för att koppla)

Eriksoder

Medlem
Hej

Skulle gärna vilja ha all möjlig kritik om min fotoblogg som innehåller actionsporter. Inte gjort så många inlägg då jag haft dåligt med fototillfällen eftersom mycket annat händer i livet just nu.

Men skulle gärna ha kritik om bilderna och upplägget på bloggen m.m.

http://eriksoderqvist.wordpress.com/

Med vänlig hälsningar //Erik

Hej

Skulle gärna vilja ha all möjlig kritik om min fotoblogg som innehåller actionsporter. Inte gjort så många inlägg då jag haft dåligt med fototillfällen eftersom mycket annat händer i livet just nu.

Men skulle gärna ha kritik om bilderna och upplägget på bloggen m.m.

http://eriksoderqvist.wordpress.com/

Med vänlig hälsningar //Erik
I all välmening, men du kanske skulle börja efterarbeta bilderna lite i något fotoprogram?
Några var väldigt mörka, beskära bort störande delar i bilden, mm
Om du vill ha kritik på någon bild som du är väldigt nöjd med, använd FS bildpool
Mvh Daniel

I all välmening, men du kanske skulle börja efterarbeta bilderna lite i något fotoprogram?
Några var väldigt mörka, beskära bort störande delar i bilden, mm
Om du vill ha kritik på någon bild som du är väldigt nöjd med, använd FS bildpool
Mvh Daniel

Hej !

Instämmer i stort.

Jag kan tycka att bilder från samma tillfälle , ex de första
på waken,
borde ha samma vitljuskomp mm så de hänger ihop färg och ljusmässigt.

Vinjetteringen tröttnade jag kvickt på.

Kanske några för många bilder , ex de längst ner,
jag har en känsla att du försöker vara rättvis
och visar samtliga åkare, kanske förväntas,
men som utomstående lite ointressant.

----------

Jag tycker bilderna är kanonbra, fortsätt !!

//MW

Tycker bilderna är bra överlag, men lite för många. Välj ut de 4-5 absolut bästa från varje fototillfälle och lägg allt krut på dem i efterbehandlingen. Tycker du att det är kul att experimentera med vinjettering och andra effekter så fortsätt med det! Mig stör det i alla fall inte nuförtiden.

Ett par av bilderna kanske är lite mörka, men det kan ju vara ett medvetet val. Det är ju också så att verkligheten inte alltid är "högerexponerad".

Kör på. Kul med fler actionfoton.

Tackar för ärligheten!! Uppskattas mycket så man får veta lite vad folk med "fotografiska" ögon tycker!
Ska försöka lära mig redigering bättre och tänka på komposition mera!
Och även att kanske enbart använda ett fåtal bilder som man lägger mycket tid på så man blir helt nöjd!

Mer kritik tas varmt emot :)

Coola bilder! De flesta var tagna med liten bländare. Skulle vara trevligt att se några actionbilder med lite kortare skärpedjup. Särskilt de på crossen.

Vad har du kamera/objektiv?

Coola bilder! De flesta var tagna med liten bländare. Skulle vara trevligt att se några actionbilder med lite kortare skärpedjup. Särskilt de på crossen.

Vad har du kamera/objektiv?

Hej! Tack! Jag skulle köpa ett 2,8f 70-200mm på en gång om plånboken tillät för att få ett kortare skärpdjup.

Använder ett eos 450D hus och 18-135 3,5-5,6 is ef-s som glugg..

För övrigt är min kamera helt skum nu, den har svårt att få fokus och hänger inte med i AI läget som förr. Tycker att kvalitén har sjunkit också?! Någon som har koll på felet?!

Instämmer med föregående talare.

Varje gång jag kikar runt på diverse olika bloggar saknas ofta information om vilken utrustning man använder/använt till en bild. Välj ut ett fåtal bilder efter varje gång som du verkligen känner att "dessa vill jag visa", och skriv sedan en rad under där det kort och tydligt framgår vilken utrustning du använt dig av. I min mening skulle detta bli mycket roligare och framförallt inte bara "några bilder" som man tittar på.

Så för att sammanfatta hela kalaset är mina tips att du väljer ut bilder som du tror kan få läsaren att fastna och som gör att denna ständigt kommer tillbaka till din blogg. Gärna information om vilken utrustning du använt och kanske till och med vilka inställningar du kört med.

Lycka till!
// Linus

Instämmer med föregående talare.

Varje gång jag kikar runt på diverse olika bloggar saknas ofta information om vilken utrustning man använder/använt till en bild. Välj ut ett fåtal bilder efter varje gång som du verkligen känner att "dessa vill jag visa", och skriv sedan en rad under där det kort och tydligt framgår vilken utrustning du använt dig av. I min mening skulle detta bli mycket roligare och framförallt inte bara "några bilder" som man tittar på.

Så för att sammanfatta hela kalaset är mina tips att du väljer ut bilder som du tror kan få läsaren att fastna och som gör att denna ständigt kommer tillbaka till din blogg. Gärna information om vilken utrustning du använt och kanske till och med vilka inställningar du kört med.

Lycka till!
// Linus
Tackar för tipset :)

Håller med andra inlägg-visa bara dina allra bästa bilder o öva lite mer på photoshop eller vad du använder. Sluta vinjettera så kraftigt:)
Annars bra bilder i sig.

Hej fotade en kompis bil idag! har lyssnat lite på er och föröskt följa era tankar lite.

Försöker hålla bilderna ganska neutrala men har mixat lite. tog ut dom bästa och skrev lite info om vad jag gjort..

http://eriksoderqvist.wordpress.com/2012/09/06/volvo-raggare/

Kolla :)

Första bilden är jätte bra tycker jag, så bra att det hade räckt med den...
De andra... Nja , de är inte dåliga!
Röken? En liten berättelse! Brann kopplingen? En burnout? Elfel?

Och lite info om bländare och slutartid hade varit kul!
För jag tycker du lyckades riktigt fint med första bilden, och då tänker jag på rörelseoskärpan på hjul och bakgrund!

Träna vidare! Snart ser vi kanske dina bilder i bilsport ;)

Hej fotade en kompis bil idag! har lyssnat lite på er och föröskt följa era tankar lite.

Försöker hålla bilderna ganska neutrala men har mixat lite. tog ut dom bästa och skrev lite info om vad jag gjort..

http://eriksoderqvist.wordpress.com/2012/09/06/volvo-raggare/

Kolla :)

En klar förbättring! Inte ett dussintal bilder att kolla igenom där kvalitén var varierande. Snyggt upplagt med infon, men som föregående talare sa, får du gärna ha med vilka inställningar du körde med.

Fortsätt så!
// Linus

Mycket bättre. Jag hade dock nöjt med mig 1a och 2 bilden, kanske bara 2a bilden. Sista hade jag inte lagt upp om man bara ser till att bilden ska vara så bra som möjligt.
Fortsätt ta massa bilder så kommer självkritiken av sig självt:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar