Makten
Aktiv medlem
Mats bilder till exempel.MrLobo skrev:
Jag måste nog bara fråga Martin, var får du dina associationer från?
Nej, men oftast är det det.Bara för att det är naket måste det väl inte vara av sexuell natur?
Det gör jag inte.För det första får jag en känsla av att du sätter ett stort likhetstecken mellan nakenbild och att visa könsorgan.
Hur ofta ser du nakenbilder på gamla damer eller unga flickor? Eller manliga atleter? Du förstår nog att det inte är sådana jag syftar på, och att det inte heller är det som oftast avses med "nakenfoto" i den här tråden.För det andra, Visst håller jag med om att en bild på en vacker kvinna kan vara upphetsande utan att jag får synliga men, men jag kan nog inte hålla med om att en bild på en gammal rynkig dam eller ett flickebarn skulle föra mina tankar i den riktningen, inte heller en bild på en manlig atlet som t.ex de gamla grekerna och romarna avbildade dom (inget ont om mulliga män, jag kan bara inte påminna mig nån sådan avbildning). Men likväl vidhåller jag att människokroppen är en vacker skapelse i sitt naturliga tillstånd.
Observera att jag inte försöker lägga några som helst moraliska värderingar i det här. Jag tycker bara att det är tramsigt att försöka påstå att nakenposerande och dithörande foto inte har med sex att göra. Varför försöka dölja det? Folk får väl posera och fota hur faen de vill.