Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kraschade minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Japp, har photorecure o de är vasst. Har hjälpt två kompisar med förlorade bilder. Den tog tillbaka allt. Ett CF kort som datorn inte ens hittade fixade den.

Roine

Hi Jarl,
PhotoRescue is a great program. There's two more as well called Photo Recovery and Photo Retriever. There all up at list here:

http://www.camerans.com/resources.htm

in the section entitled "Image & Data Recovery".

Fortunately, so far I haven't had to use any of them but it's probably just a matter of time.
I think a image recovery programs come for free together with Lexar CF cards nowadays, BTW.

Bests, Duncan

Well, Photo Retriever says this:

Recoverable Files:
Image Files: JPEG, GIF, BMP, TIFF, PCX, PNG, PSD, WMF, RAW
Video Files: MPEG, AVI, MOV
Voice Files: MP3, WAV, MID

File Systems Supported:
FAT12, FAT16, FAT32, NTFS

Media Supported:
Hard disk drive, floppy disk, magneto-optical drive, SmartMedia®, CompactFlash®, Memory Stick®, microdrive, PD, DVD-RAM, DVD-ROM, CD-ROM, CD-R, CD-RW

So it should work OK.

Bests, Duncan

Hej

Jag har varit med om en krach på 4 år med ett CF kort i min Ixus. Det dog i Thailand, stendött.

De två andar som jag hjälpt:
1. Fel på kortet, vi fick ut bilderna som jag skrev, men kortet kändes inte igen av vare sig dator eller kamera, gick inte formattera osv.

2. En arbetskompis formatterade kortet innan det tömdes på bilder, tog dessutom två testblider då hon trodde det var sönder. Fixades galant, vi fick ut alla bilder inkl de två testbilderna

Roine

Just had some use of Your links to find a file renumbering program for my "fading images" on www.naturephoto.nu down left om the main page (not the start page)

Great, glad to be of use:) Which program did you get?

The page looks great BTW, good work!

Bests, Duncan

OK That's the one with the picture of the donkey as a logo. I love the name of the site: Jackass.arsware....LOL

Bests, Duncan

mitt kort har kraschat och jag laddade hem photorescue, men hur hanterar man programmet. Jag har ju minneskortet som en removable disk G, men jag kommer inte åt den!???
Är det någon som provat programmet?
På mitt minneskort är det bara fyrkanter och asterixer och andra konstiga tecken!

tusan oxå :(
Jag fick det att fungera tillslut och bilderna-de flesta-gick att fixa, men jag har inte lust att köpa programmet (hoppas nämligen på att det aldrig händer igen-korkat va´!!?)
Ja, vi får väl se vad jag ska ta mig till, det var min dotters skolavslutning i ettan som jag hade fotat, så det går ju liksom inte att göra om :(
och jag som hade agerat skolfotograf och organiserade barnen att sitta/stå/ligga i ett riktigt gruppfoto....så trist att bli av med bilderna så man vill ju börja gråta :(

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar