Annons

Krångel med nya Fotosidan i Google Chrome?

Produkter
(logga in för att koppla)

Adam94

Medlem
Hej!
Jag använder Google Chrome som webbläsare, och varje gång jag öppnar Fotosidan så blir det tvärstopp i programmet, det går inte att göra någonting under ca 15 sekunder. När sidan väl laddats är det inga problem att klicka runt på den.
Fotosidan är den enda sajt jag upptäckt detta på, och det uppstod efter ombyggnationen av sidan. Vad beror det på?

Mvh
Adam
 
Det är bara första gången jag går in på fotosidan efter uppstart av dator det krånglar.Sen öppnar den som vanligt
 
Jag har samma problem med Firefox 9.01 på två datorer med Windows 7 x64 och 100 Mbit uppkoppling.
 
Låter som nån Flash (djävulens påfund) eller JavaScript som hänger sig för er. Prova avinstallera Flash och prova igen. Funkar det ändå inte så avaktivera JavaScript i webläsaren och gör ett nytt försök.
 
Typekit är därifrån vi hämtar våra nya typsnitt. Det är inte meningen att webbläsaren skall låsa sig när det sker utan man skall se fallback-font och sen typekiten-fonten när den väl laddats. Har inget riktigt bra förslag på lösning.
 
Typekit är därifrån vi hämtar våra nya typsnitt. Det är inte meningen att webbläsaren skall låsa sig när det sker utan man skall se fallback-font och sen typekiten-fonten när den väl laddats. Har inget riktigt bra förslag på lösning.

Jag har precis börjat uppleva samma problem. Chrome fryser när jag går in på Fotosidan. Sidan fungerar fint i Firefox.
 
Det låter märkligt det där, men jag kan inte se vad bronsmedlemskapet skulle påverka runt det där - typsnitten laddas för alla.

Det är kanske Google som straffar "laddningsbara typsnitts"-konkurrenten Typekit :)

Jag kör Chrome själv då och då, men då på Mac - har aldrig sett detta problem själv. Vad kör du?
 
Jag kör med version 22 på Chrome och på mac, funkar bra.

EDIT: Testade Chrome 22 på Windows och det funkar också bra.
 
Senast ändrad:
Det låter märkligt det där, men jag kan inte se vad bronsmedlemskapet skulle påverka runt det där - typsnitten laddas för alla.

Det är kanske Google som straffar "laddningsbara typsnitts"-konkurrenten Typekit :)

Jag kör Chrome själv då och då, men då på Mac - har aldrig sett detta problem själv. Vad kör du?

//Jag skrev precis att problemet hade löst sig - men jag hade fel. Nu hängde det sig igen//

Jag använder Windows 8. Jag har testat att ominstallera Chrome ett antal gånger utan att det gett effekt. Sidan fungerar bra i Firefox, men där har jag inte Flash installerat - och jag misstänker att det kan vara Flash som är problemet (jag är dock inte säker, men Chrome påstår att det är Flash som låser sig). Problemet tycks bara uppkomma på just Fotosidan, märkligt nog.
 
//Jag skrev precis att problemet hade löst sig - men jag hade fel. Nu hängde det sig igen//

Jag använder Windows 8. Jag har testat att ominstallera Chrome ett antal gånger utan att det gett effekt. Sidan fungerar bra i Firefox, men där har jag inte Flash installerat - och jag misstänker att det kan vara Flash som är problemet (jag är dock inte säker, men Chrome påstår att det är Flash som låser sig). Problemet tycks bara uppkomma på just Fotosidan, märkligt nog.

Sådant är i och för sig ingen garanti för att det inte är Flash. Kanal5:s webb-tv får Flash att krascha titt som tätt i samband med reklampauserna för mig.
 
Kör du nyaste Chrome, version 22?

22.0.1229.94 m för att vara mer exakt.
Nu har problemet dock börjat dyka upp på andra sidor, exempelvis Youtube. Så jag misstänker att det är helt relaterat till Flash. En Googlesökning visade att det inte var helt okänt. Jag testar om det blir bättre av att stänga av hårdvaruaccelereringen.
 
use.typekit.com

Hej!

Jag har Windows 7 Enterprise, Firefox 18.0.1.

Varje gång jag laddar en ny sida/ bild här på FS, så väntar jag ca 20 sekunder på 'Connecting to use.typekit.com'

Måste det vara så?
 
Har själv haft exakt samma problem som beskrivs, enorma problem på flera sidor.

Google har en egen Adobe Flash integrerad i sig, och samtidigt finns det oftast en Adobe Flash installerad i Windows.

Problemet är att dessa kan krocka. Jag valde att stänga av den som fanns i Google Chrome - efter det har det fungerat absolut felfritt!

Öppna Google Chrome och en tom flik och skriv följande adress
chrome://plugins/

Nu kan du se två instande av Shockwave Flash
- en .dll ligger i system32 katalogen någonstans
- en annan ligger i Chrome katalogen någonstans

Välj Disable på den som ligger i Chrome katalogen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.