Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kortläsare till Ipod

Produkter
(logga in för att koppla)

mmmikael

Aktiv medlem
Någon som vet om det går att andvända Ipod som som mellanlagring av bilder? Typ en kortläsare som kan kopplas till ipoden...
 
faaan, synd att jag har andra generationens ipod som denna inte funkar med. vore helt perfekt annars! 10 GB lagringsutrymme betalt och klart...
 
Belkin cardreader suger

Har provat med en ipod som mellanlagring, det tar såååå lång tid att få över ett 1 Gb compactflash. Bättre att ha en powerbook med en firewire läsare. Andra mellanlagringsprytlar är säkert snabbare...

/CRS
 
Re: Belkin cardreader suger

afterpix skrev:
Har provat med en ipod som mellanlagring, det tar såååå lång tid att få över ett 1 Gb compactflash. Bättre att ha en powerbook med en firewire läsare. Andra mellanlagringsprytlar är säkert snabbare...

/CRS
Ge mig en powerbook då ;)
Hur lång tid exakt är "såååå lång tid"?
 
såååå = 35 minuter

35 minuter, och jag har bara en powerbook, så jag kan inte ge bort någon.

/CRS
 
Sålde precis min Ipod och får lika mkt som det kostar att köpa en ny 3e gen 15gb i usa! så det blir nog en belkin media reader trots allt. Att det tar lite tid kan jag leva med, kommer främst använda den på min resa och det känns lite onödigt att lägga pengar på nåt jag inte kommer använda när jag kommer hem (ipoden kommer jag ju trots allt ha stor nytta av sen).
 
rekomenderas inte

Jag kan bara säga att jag inte rekomenderar Belkin media reader. Dels så tar det som tidigare nämts FRUKTANSVÄRT lång tid att tanka över. Men en annan oroväckande sak är också att efter att jag tankat över mitt 512 Mb CF kort så har jag INGEN batteri tid kvar i Ipoden.....vad som gäller är alltså; Att man har gott om tid, alt. ett till kort att plåta med under tiden, Samt att man enbart kan tanka över bilder till Ipoden EN gång. Efter det så måste man ändå leta reda på ett vägg uttag eller en dator me FW för att ladda Ipoden.

Finns en del tester av Belkin media reader om du söker på 99mac.com

Utöver detta så är ju Ipoden dock min härligaste pryl!
 
Nån som vill sälja en card reader billigt till mig då? Om den nu är så dålig vill ni väl bli av med den?
 
Ingen som vet om det finns nån liknande pryl till Creative Zen jukebox. Gjorde misstaget och köpte en creative jukebox istället för Ipod som är 4 miljarder gånger mer mångsidig.=(
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.