Annons

kortkommando Photo Mechanic

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Sitter och testar Photo Mechanic för att få upp hastigheten lite vid import och tagga. Jag lyckas dock inte hitta komandot för "spara och gå vidare till nästa foto". Det är "cmd+hakparantes höger" för att spara och gå vidare till nästa bild men på MacBook Pro krävs alt för hakparentes och då funkar inte kombinationen.... Kan jag själv konfigurera vilka tangenter som ska användas, eller?

Spara och gå vidare till nästa foto

Du kan även använda "cmd+n". Verkar funka bra på min MacBook Pro.

Senast ändrad:
Är det här (se skärmdump) i Photo Mechanic du befinner dig....

... när du försöker göra "cmd+n" (och misslyckas)?

Det var här jag provade och hos mig funkar det som sagt fint.

Jag har Photo Mechanic v5.0 build 15451 och OSX v10.9.2.

Bilagor

• Screen Shot 2014-05-04 at 16.33.22.jpg
    Screen Shot 2014-05-04 at 16.33.22.jpg
    57 KB · Visningar: 51
Jag är i samma position som din skärmdump. Både cmd+n och cmd+shift+n (som pdf:en säger) ger ett nesligt "ploppljud" som betyder att komandot inte finns. Samma version av OS X men Photo Mechanic V5 13158.

Ja, installera senaste versionen av Photo Mechanic så kommer det nog att fungera hos dig!

v5.0 13158 släpptes redan i augusti (?) 2012 och det har kommit minst tio "builds" efter det. Även OSX har förändrats sen hösten 2012, det var väl "OSX Lion" på den tiden?

Jag installerade PM för något år sedan men fann det inte riktigt värt att lära mig en mjukvara till för det behovet jag hade, så PM lades i malpåse. Nu är läget annorlunda och jag har fått andra krav på snabba leveranser samtidigt som jag vill tagga mina egna bilder lite mer omfattande. Och med sportbilder blir det ju måååånga bilder. Därmed är det dags att omvärdera PM och då får det väl bli en uppdatering verkar det som.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto