Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

KORT FRÅGA: Vilken väska...

Produkter
(logga in för att koppla)

into_se

Aktiv medlem
Vilken väska rekomenderar ni till en EOS 350D med 18-55 och 55-300 med Batterigrepp m.m.

Ev EF-S 60 Macro också på sikt.

//Torfi
 
Då har jag fått svar på frågan vilken kamera du skall använda stativet till:)

Om du kommer att promenera omkring med kameran tycker jag att ryggsäck är bra. Se till att den har ett särskilt stativ fäste, regnskydd är också bra.
 
Fast det är ju en ganska liten och lätt utrustning. Ryggsäck är ganska krångligt att greja med. En mindre axelväska kanske?
 
Lowe-Pro gör bra grejer!!

Hej.

Ett kamerahus och 2 gluggar!!
Du kommer snart sitta med en blixt och lite filter, och lite annat smått och gott.
Allt ryms in en Lowe-Pro Stealth Reporter 400 Aw och uppåt!! Finns bland annat på Scandinavian Photo från 1095:- Allväderskyddad, komfort, flyttbar inredning, mkt. bra axelrem, smarta funktioner. Ett litet tips - köp inte för liten väska, man växer ur dom snabbare än vad man tror.

Ett annat tips kan vara att köpa Crumpler som inte är så "kameraväskiga". Avslöjar inte vad du bär omkring på. Finns också på Scandinavian Photo. Ryggsäck funkar om man traskar mycket i naturen, men funkar sämre annars. Med en Stealth Reporter behöver du bara öppna dragkedjan i locket så kommer du åt alla grejer. Supersmidig!!
Har en Stealth Reporter själv som jag är supernöjd med. Min favoritväska köpte jag i Paris i våras. Ser inte ut som en kameraväska utan mer som en vanlig axelväska. Beige i tjock denim/canvas. Rymmer ett hus och 2 gluggar och är perfekt för enklare uppdrag. Den heter Mekko. Vet inte om märket finns i Sverige, men det är en kvalitetsväska man gärna konkar på.
 
Jag skulle rekommendera en lowe pro minitrekker eller computrekker.

enda skillnaden är laptopplats eller inte.

På Scandinavian Photo kostar båda 895:-
 
Jag kör samma gamla länk somjag brukar göra när denna frågan dyker upp. http://www.cambags.com/cambags_noframes.htm Här kan du se och läsa hur andra packat sina väskor, modell för modell. Min egna favorittillverkare är Crumpler. De tillverkar väskor med funktion och framförallt stil vilket verkar rätt ovanligt. Stil är kanske lite väl subjektivt så skit i det, gillar man det så gillar man det;)

/c
 
Köp en Lowepro Nova 2 (om dom fortfarande tillverkas?). Rymmer hus och 2 objektiv + lite annat smått och gott.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.