Annons

Kopia

Produkter
(logga in för att koppla)
Jämförelsen med Skriet känns väl inte helt långsökt. Oavsett om det var medvetet eller inte är det väldigt tydligt att bilden är inspirerad av Munchs Skriet.

Och varför skulle det vara ett problem? Det finns inga unika verk eller tankar. Alla inspireras.
Du har gjort något nytt - och enligt dig själv i ett sammanhang. Varför skulle inspiration vara något negativt?

Jag förstår också att du inte uppskattar att bli kallad lögnare. Men att be folk "stoppa upp något" för att de påpekar något uppenbart känns lite att ta i.

Som jämförelse:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/0507/14/NYHETER-14s34-skriet-681_368.jpg

mindbash skrev:
Jag förstår också att du inte uppskattar att bli kallad lögnare. Men att be folk "stoppa upp något" för att de påpekar något uppenbart känns lite att ta i.

Du gör en liten miss här.. trådskaparen är inte fotografen som tagit bilden

nej, jag blev ombedd att stoppa upp ngt, jag tänker på han med smördojorna på getryggen för två år sedan, mitt eget verk etc, kinesen var först...

Det jag ville säga är att det är helt ok att inspireras, kopiera etc, men att bestrida källorna till verket tycker jag är skamligt.

Hahaha, fyfan va skönt obstinat att hävda att den inte har med skriet att göra, och sen be folk som säger emot att stoppa upp saker. Skönt högstadieskolprojekt.

mycket intressant att personen i fråga är 25år, det hade jag aldrig gissat men dock ser jag bildskaparens reaktion som ytterligare ett bevis på att internet är ett för snabbt verktyg som många inte klarar av att hantera

- tänk först o sedan lite till o sen efter en kopp kaffe kanske det är dags att svara på en kommentar ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar