Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Konverter till canon 4L 70-200
- Trådstartare Micke500d
- Start datum
Micke500d
Medlem
Då går det bara med en 1.4x converter. Med 2x tappar du AF (och ännu mer skärpa).
Okej, 1,4 alltså , det innebär att jag får ett 100-420 objektiv ungefär?
Och då försämras skärpan eller? Vad händer mer med bilden om jag kopplar på en sådan konverter? Vilka bör jag välja bland? har hört om så många olika så har ingen aning.
Bör jag köpa en canon originalkonverter?
Tonyeagle
Aktiv medlem
Ja och nej!
Du får ett 98-280 objektiv när konvertern är på! (Hur räknade du nu?). Canons converter är bäst om man ser till både skärpa och andra defekter (som man alltid får med en konverter). Kolla dock upp om du får fökus vid närgränsen om du köpet den (Fick själv lämna tillbaka 3 st. sådana objektiv då de inte kunde ställa rätt skärpa (RCC m.fl. kunde inte heller justera så de fungerade) vid närgränsen tillsammans med 1,4 konverter - köpte ett 70-300L í stället).
Okej, 1,4 alltså , det innebär att jag får ett 100-420 objektiv ungefär?
Och då försämras skärpan eller? Vad händer mer med bilden om jag kopplar på en sådan konverter? Vilka bör jag välja bland? har hört om så många olika så har ingen aning.
Bör jag köpa en canon originalkonverter?
Du får ett 98-280 objektiv när konvertern är på! (Hur räknade du nu?). Canons converter är bäst om man ser till både skärpa och andra defekter (som man alltid får med en konverter). Kolla dock upp om du får fökus vid närgränsen om du köpet den (Fick själv lämna tillbaka 3 st. sådana objektiv då de inte kunde ställa rätt skärpa (RCC m.fl. kunde inte heller justera så de fungerade) vid närgränsen tillsammans med 1,4 konverter - köpte ett 70-300L í stället).