Intressant diskussion! Jag tror att man som medlem på Fotosidan måste vara medveten om varför man lägger in sina bilder här, därför att annars blir det svårt att ge konstruktiv kritik som kan hjälpa fotografen ifråga att bli bättre - bättre på det sätt de själva eftersträvar, alltså.
Den som funderar på ett rent tekniskt problem bör förtydliga det i bildbeskrivningen så blir det lättare att skriva en hjälpsam kommentar.
Den som liksom jag och merparten av Fotosidans medlemmar - misstänker jag iaf., rätta mig om jag har fel - lägger ut bilder för att se hur de _påverkar_ människor bör också förtydliga det så kanske rent känslomässiga kommentarer (som uppskattas mycket) hamnar på rätt ställe, om ni förstår vad jag menar. Fotografi är en underbar konstform som, liksom all konst, inte kan betygsättas! Vissa uppskattar vissa bilder, andra inte.
Jag tror att jag har tekniken på det torra och vill veta vad mina bilder får andra att _känna_, och genom att vara tydlig med det (jag ska gå igenom mina egna bilder snarast) så kan jag förhoppningsvis hjälpa de som vill kommentera. Vad tror ni?