Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konstigt fel på en Ixus

Produkter
(logga in för att koppla)

stebo

Aktiv medlem
Hej,

har en Canon Ixus 110 IS som beter sig konstigt.

Kameran går igång, allt fungerar som det ska MEN displayen är svart, bilderna som tas blir helt svarta.
Det konstiga är att fokus fungerar (låter så), kameran väljer även "normal" bländare och slutartider.

Gamla bilder som ligger på minneskortet visas ok på displayen, så den verkar schysst.

Någon som kan ge råd eller bot i frågan?

Tacksam för ideér.

//Stebo
 
Hej!

Samma har hänt mig och syrran och då på bådas Canon Ixus II. Svaret från Canon var att "då är kameran slut". Jag har numera slängt min och syrrans ligger i "bra att ha lådan".....

För säkerhets skull kolla med Canon det är nog bara dom som vet. "Intervision" heter firman som lagar Canons kameror och ligger i Solna.

Hans
 
Hej,

har en Canon Ixus 110 IS som beter sig konstigt.

Kameran går igång, allt fungerar som det ska MEN displayen är svart, bilderna som tas blir helt svarta.
Det konstiga är att fokus fungerar (låter så), kameran väljer även "normal" bländare och slutartider.

Gamla bilder som ligger på minneskortet visas ok på displayen, så den verkar schysst.

Någon som kan ge råd eller bot i frågan?

Tacksam för ideér.

//Stebo

reklamera?

110 är från början av 2009
tycker du ska kontakta Canon
 
Hmmm.... ska kolla med Intervision och Canons support, får se vad de säger.
Kameran är 1½ år nu, har lite skador på "huset" efter omild behandling under reseor.

Å andra sidan kan man tycka att bildsensorn borde tåla lite..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.