Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konstiga fläckar

Produkter
(logga in för att koppla)

trollarn

Aktiv medlem
Jag har en rund fläck på mina bilder, syns bättre mot ljusa och mörka bakgrunder. Vad beror detta på?

Bilagor

• img_1934_redigerad-7.jpg
    img_1934_redigerad-7.jpg
    33.6 KB · Visningar: 349
Å fan. Jag trodde att damm bara var små svarta prickar...

Så det är till att rengöra sensorn för att komma till rätta med detta?

Damm kan se ut så där oxå. Ofta räcker det med att blåsa för att få bort det men skulle det vara en fläck får du ta till sensorpads och rengöringsvätska.

Hej !

Har precis kommit hem efter att jag beökt min leveratör av min nya kamera och jag har precis sådana här fläckar men jag har en hel bunt,.. ;(

De syns bara då jag fotar mot himmlen .

Jag ska nu lämna in kameran för en mera avancerad rengöring i G-borg och går det inte bort då, är det ett fabrikationsfel och då blir det ev ett byte av kamera , då det kostar för mycklet att byta sensorn...

Det var vad jag fick veta idag, men börja med att
gå in där du köpte kameran och be dem blåsa rent censorn.

Lycka till och jag hoppas att det bara är damm ;)

Mvh Tes

twotimetess skrev:
Hej !

Har precis kommit hem efter att jag beökt min leveratör av min nya kamera och jag har precis sådana här fläckar men jag har en hel bunt,.. ;(

Vad är det för en undergroundleverantör? Såna fläckar på bilderna från en ny kamera accepterar man ju inte att man ska betala rengöring eller service för!

Eller du kanske menar att leverantören står för kostnaden?

Låter inget vidare

Garantin går ut i slutet av månaden och närmaste verksatad är 100 mil bort - och jag behöver kameran...Vad gör man då - om det skulle visa sig att det inte går att få bort?

ANNONS