Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konsten att älska en apelsin?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag skulle nog fota en person från ganska nära håll, med vidvinkel, när personen med stor passion och med halvslutna ögon sätter sina tänder i apelsinet så att fruktköttet yr i bilden. Mycket stänk alltså. Blixt för att frysa rörelsen av saften när det stänker. Som bakgrund en ljusblå himmel eller kall blå studiobakgrund. Kanske en brygga och några vita båtar i bakgrunden. Sommar. Personen kan exempelvis vara en kille i övre tonåren och han har en rödvitrandig t-shirt på sig. Han har mörkbrunt stripigt hår. Alla färger ska vara frächa och bilden ska ha extremt hög kontrast. Som en typisk fräsh reklambild. En till likadan bild men istället med en flicka i samma ålder som motiv. Samma t-shirt. "Halvblont", långt rakt hår. Någonting ditåt?

I fotoavseende? menar du en bild som skulle kunna heta "Konsten att älska en apelsin"?

Allt från ingenting till väldigt öh.. skumma saker...

enda vettiga jag tänker på är om det gäller en person, att man måste våga ta sig igenom nåt hårt och beskt yttre för att se om det finns nåt fint inuti. hur man nu ska kunna illustrera det.

Eloge till Eero.( och David)..

som tydligen kollade och såg att Klara är en ung bildintresserad flicka. Eero tog sig tid att fundera på en bildidé.

Tack så mkt för era tankar, jag tyckte det var en rolig idé jag fick med apelsin och ni gav mig lite nya vinklar att se det på, tack :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar