Advertisement

Annons

Konsertfoto i sthlm

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Någon som har tips på mindre klubbar osv där man kan få chans att komma nära scenen och träna sig i konsertfoto? Det kan vara lite svårtmed de ite större banden.

Någon som har tips på mindre klubbar osv där man kan få chans att komma nära scenen och träna sig i konsertfoto? Det kan vara lite svårtmed de ite större banden.

Om det inte är arenarock du är ute efter så kan jag tipsa om pubar, dansbandshak. Exempel Göta Källare och Engelen/kolingen. Kolla tidningsannonserna var det spelas.

Jag skulle vända på steken lite... Ge dig inte på att jaga "ställen", jaga band istället.

Det är ohyggligt mycket lättare att börja i den änden skulle jag tro, eftersom du definitivt får ta med dig kameran om bandet säger att det är okej.

Att erbjuda kopior på allt material, och erbjuda sig att betala entren brukar öppna många dörrar hos småbanden.

Okej, jag lever inte som jag lär, eftersom jag fick mitt första "officiella" fotopass via Presstjänsten på Live Nation.

Tack för tipsen. Någon som fotat på debaser medis? Hur är fotoförutsättningarna där om man inte har fotopass?

Själv tycker jag det är lättare att ta kort på stora konserter. Jag var på Lars Winnerbäck i sommras, och dom korten va de första konsertbilderna jag tog och dom blev väldigt bra. Jag kände att jag hade tid att ändra, lyssna på musiken och ta bra kort. Men nu var det inte så mycket folk där så jag kom ganska långt fram. Så jag kunde köra med mitt 55-200.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar