jonas.b
Ny medlem
Jag ska köpa min första digitalkamera och var först inne på Konica Minolta DiMAGE Z5. Det är i princip en sån kamera jag vill ha, med mycket zoom och optisk bildstabilisator. Men jag är lite orolig för det står i flera tester att det blir lite brusiga foton inomhus, speciellt vid hög ISO (vad nu det är). En liknande (dock dyrare) kamera som är ganska lik i utförande som jag blivit tipsad om är Panasonic DMC-FZ20. Och det verkar som att den har bättre inomhusbilder.
Så min fråga är väl i princip vad jag ska köpa för kamera. Z5'an kändes som aningens dyr när jag började kolla, och DMC-FZ20 är ju ännu dyrare. Det är möjligt att jag kan tänka mig att betala vad DMC-FZ20 kostar men där nånstans går nog gränsen, det är trots allt min första kamera så jag vet inte 100% vad det är jag är ute efter.
Finns det nåt annat alternativ jag borde kolla in? Är det nåt speciellt jag ska tänka på när jag köper kamera?
Tack på förhand!
Så min fråga är väl i princip vad jag ska köpa för kamera. Z5'an kändes som aningens dyr när jag började kolla, och DMC-FZ20 är ju ännu dyrare. Det är möjligt att jag kan tänka mig att betala vad DMC-FZ20 kostar men där nånstans går nog gränsen, det är trots allt min första kamera så jag vet inte 100% vad det är jag är ute efter.
Finns det nåt annat alternativ jag borde kolla in? Är det nåt speciellt jag ska tänka på när jag köper kamera?
Tack på förhand!