Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konfirmation foto

Produkter
(logga in för att koppla)

LIMIT

Aktiv medlem
Hej

Nåågon som har något tips för mig att ta in tills på lördag då jag ska fota en konfirmation åt en familj!

alla förslags glädjs:)

//limit

Det tippset jag kan ge är att ha mycket minne och fota mycket, då har du större chans att få fler bra bilder. Testa olika vinklar kan ju också vara ett bra tipps.

Vidvinkel är bra, använd blixt om det är soligt, ta många bilder, gå nära, undvik fula/distraherande bakgrunder om möjligt!

Folk blir kameramedvetna=stela på cirka 5 sekunder, så lär dig ta bilder snabbt. Kör på automatikinställningar om du känner dig osäker, det är bättre med en lite felexponerad bild än en tråkig bild. Fråga vilken typ av bilder familjen vill ha, be dem visa bilder de tycker om så har du ett hum om vad de gillar.

Ha kul, då blir bilderna bra. Fånga känsloögonblick, gapskratt, rörelser. Du har några dagar att öva på, utnyttja tiden och lycka till!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar