Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Komradio?

Produkter
(logga in för att koppla)

NiklasK

Aktiv medlem
Vet att det vart på tapeten tidigare.. Men vad skall man köpa under 2000 kronor för två likadana... Så bra ljudkvalitet som möjligt framför räckvidd, kommer endast använda den på korta sträckor som 100-150 m.

Helst nätsidor eftersom det är lättare att jämföra på det viset!

Jag har just beställt till vår räddningshundsgrupp.
Det blev Alan 451 till anständigt pris.
Den är inte så robust som t ex ICOM men jag får många Alan för en ICOM.
Skillnaden mellan billiga o dyrare är främst subkanalerna som ger dig mer än 8 tillgängliga kanaler.
Min uppfattning är annars att dom som säljs på mackar o stormarknader säkert funkar men har kortare räckvidd o är inte så tåliga.
Däremot så är dom ju oftast några hundringar billigare.

Kolla på Teknikmagasinet http://www.teknikmagasinet.se

jag är ute efter slagtåliga radios efterom jag åker snowboard och klättrar med den... För mig räcker två kanaler gott!

Nu har jag testat våra radioapparater typ Alan451.
Vid räckviddsprov i blandad teräng, dvs öppna fält, tät skog och måttligt kuperat omvartannat så är talet fortfarande ok på 2km.
På 1,5km är det helt utan anmärkning.
DOm känns hyfsat rejäla o tåliga o har de funktioner jag önskar.
Vi köpte till handsfree med PTT-knapp på mikrofonen så att radion kan vara i innerfickan vid kallt väder och så slipper alla runt omkring höra.

// Gunnar

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar