Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Komplement till 70-200 4L

Produkter
(logga in för att koppla)

mjp

Aktiv medlem
Skulle behöva ett/två objektiv som komplement till ett 70-200 4L i dom nedre regionerna.
Gör inget om dom överlappar lite.
Vad rekommenderar ni att man skaffar?

Har en EOS 350D.
 
Har själv kompletterat den med sigma 18-50/2.8 samt ett 50mm/1.8.
Tycker detta funkar bra och den fasta har jag bara för ljusstyrkan samt att den är för billig att vara utan!
 
mjp skrev:
Skulle behöva ett/två objektiv som komplement till ett 70-200 4L i dom nedre regionerna.
Gör inget om dom överlappar lite.
Vad rekommenderar ni att man skaffar?

Har en EOS 350D.
Jag har ett Canon EF 24-85/3.5-4.5 USM till min EOS 350D. Inte mycket till vidvinkel, men fungerar väldigt bra som allroundobjektiv för mig.
 
Det ljusstarka Canon EF 85mm/f1.8 objektivet är mycket användbart vid porträtt och inomhusfoto, man kan säkert tänka sig 50mm också, men jag föredrar 85mm, har använt det vid babysim och man får mer närhetskänsla än genom beskärning av 50 mm bilder. Visserligen inte nedre regionerna men allmänt bra komplement till 70-200mm.
 
Har Sigmas EX 18-50 och planerar att införskaffa ett 70-200/2.8. Där efter så känner jag att jag har täckt behovet för 97% av mitt fotande, de 3% är interiör och där funderar jag på ett Peleng 8mm/3,5.

Det ingen mening med att släpa runt på 5-10 gluggar för sakens skulle. Less is more!

/Per
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.