Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kompisar på fotosidan?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
inge skrev:
Det finns så mycket elände i världen så har tydligtvis en fråga som vem är kompis eller inte på fotosidan blivit så stor. Ut med kameran istället och fota och ha trevligt.
Vilket resonemang.

Då ska jag:
Sluta gå på krogen
Sluta kolla på tv
Sluta lyssna på musik
Sluta fika
Sluta gå på museum
Sluta plåta sådant som inte skapar en opinion
Sluta besöka Fotosidan
Sluta läsa diskussioner som inte ger mig något

Om du tog dig tid att läsa alla inlägg här borde du ha dåligt samvete nu med tanke på allt elände i världen.

Tänk vad mycket nytta du kunde ha gjort istället.

Jag har inte kallat någon svartsjuk. Då skriver man "du är bara svartsjuk".
Jag undrade, och tyckte, det verkade vara en form av svartsjuka, och frågade om det var så.

Jag tror jag var inne på helt fel spår när jag pratade klubbar och inbördes beundran.
Det slog mig plötsligt att det var humorn med varandra som troligtvis kunde uppfattas som kompisstöd och gruppindelning. När det i själva verket är ett sätt att hitta närmare varandra. Jag kan förstå om det kan uppfattas som stötande som om man stöter ut någon. Det kan bli frågan om svartsjuka, det var det jag ville bekräfta.

Men det dementerade Alexander snabbt och jag lät det vara där. Tråkigt att ta upp en sak som redan är klar och färdig. Hade någon frågat mig om jag var svartsjuk så hade jag ärligt svarat på den frågan, vilket jag förutsätter att Alexander också gör. Alltså lämnade jag mitt inlägg där.

Jag vill däremot fortfarande fråga Alexander, vad han egentligen menar. Jag har troligtvis inte kommit på det än, vore bra att få veta med direkta frågor, som man ärligt kan svara på.

Svar på den allra första frågan kunde vara så enkel, men den är ställd konstigt. Som med frågan "Har du slutat slå din fru?".
Hur svarar man RÄTT på den frågan? Vad man än svarar så blir det ju fel.
"Nej det hämmar inte", betyder att jag i samma veva bekräftar att jag tillhör en krets jag inte ens vet om finns. "Ja det hämmar", betyder samma sak. Vad vill du egentligen ha svar på Alexander?

HEJ Efwa du måste helt klart vara fotosidans kastrullhäxa. vad som slår mig är att du försöker leka psykolog på fotosidan. ex.Gubben som slog frun, är det du som blivit slagen? Du kanske har lärt dig några trix när du sprungit på efterbehandling,och hört psykologen prata är det så?

Nu börjar den här tråden spåra ur ordentligt! Höj nivån på inläggen och undvik personpåhopp från båda sidor, annars är det nog läge att stänga diskussionen.

Alexander Nilsson skrev:
Som sagt, när misbrukaren vill skydda sina intresen är han slängd i käften.

Kastrullhäxa, det var helt nytt:-D
Ace, försökte försvara dig, men det fick ju inte hon något för, du hoppade snabbt in i gruppen som kallar varandra för saker, den Ace alldeles riktigt ville försvara dig ifrån.
Vi tillhör åtminstone samma grupp nu oavsett om du vill eller inte :-D

Fel Efwa igen. kan du inte sluta med psykologitjafset du binder bara svansen på dig själv. skilnaden mellan dig och mig är att jag är flexibel. Umgås man med grisar så leker jag på deras nivå, Umgås jag med baroner så är jag kung. men tyvär du har bara en nivå. du får gissa vilket?

Mvh. alex

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar