Annons

Kompaktkamera?!

Produkter
(logga in för att koppla)

fabbe72

Aktiv medlem
Hejsan... Behøver en kompaktkamera att følja med mig ut på æventyr nær inte d200 får plats...

Ær ute efter nåt som ær stryktåligt och hyfsat snabbt... KOllat på Olympus mju 790... Perfekt... Førutom det att det bara går att filma 10 s i støten... och det kænns som om video skulle kunna vara kul att ha...

Førslag mottages tacksamt!

fabbe72 skrev:
Hejsan... Behøver en kompaktkamera att følja med mig ut på æventyr nær inte d200 får plats...

Ær ute efter nåt som ær stryktåligt och hyfsat snabbt... KOllat på Olympus mju 790... Perfekt... Førutom det att det bara går att filma 10 s i støten... och det kænns som om video skulle kunna vara kul att ha...

Jag har en Fujifilm F31, som är min ständiga följeslagare när systemkameran ligger hemma. Och med den går det alldeles utmärkt att fota även på lite högre iso. Ex iso 800 är inte något problem med denna kamera. Antar att det även går att filma konstant med den tills minnet är fullt.
Problemet är att den är utgången, men går troligtvis att hitta begagnad.

/K

Canon G9. Fixar det mesta, har rawformat. Utmärkt reportagekamera. Vid lägre iso en bildkvalitet som fixar affischformat. Metall, gedigen men ändå lätt, uttag för extern blixt. Använder en som backup till mina tyngre dslr-kameror eller som standalone-reportagekamera. Plåtar gärna fiskebilder och sjöliv. Tål kyla bra, bra batterikapacitet. Kan även göra video i 30bps o vga-upplösning med zoomning. Går ändå ner i fickan

Lennart

Re: Re: Kompaktkamera?!

keckax skrev:
Jag har en Fujifilm F31, som är min ständiga följeslagare när systemkameran ligger hemma.
Jag med! Superkamera. Snabb, bra bildkvalitet, lang batteritid. Gar ner i byxfickan. Och den ar hyfsat talig ocksa. Man kan tex bada den i pudersno utan att det gor nat (har testat).

Har en Olympus mju 720 SW liggandes i fickan hela tiden. Funderar på att köpa nya 1030SW nu när den kommer. Men 720:n har hängt med länge och överallt! Den funkar lika bra på fjället och i Aten som i bubbelpoolen på finlandsfärjan. Den TÅL verkligen stryk! Displayen blir lite repig med tiden, men den orepbara plasten är fortfarande en utopi. Den är inte den snabbaste kameran, men oftast hinner man få igång kameran för att ta bilden man vill.

fabbe72 skrev:

Vill du ha bild kvalite som närmar sig digital systemkamerans så ska du kolla på nya sigma DP1.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar