ANNONS
Annons

Kompaktkamera med Wifi

Produkter
(logga in för att koppla)

Camilla794

Medlem
Godmorgon! Skulle behöva hjälp att hitta en billig (ca 2000:- ) kompaktkamera med wifi. Tänkte ha den som komplement till min mobil. Så skarpa bilder man kan få är ju självklart bra, vill kunna zooma en del och även kunna ta fina bilder i skymning. Hjälp hjälp! Har tittat runt en del och fattar inte så mycket vad som är viktigt att gå efter, tittar mer på vilken som är snygg och det är ju mindre viktigt 😄 Hoppas någon kan hjälpa mig 😊

Jag tror inte att du kan hitta någon kompaktkamera som både har WiFi och som tar hyggliga bilder i dåligt ljus för under 2000 kr.

Om du kan skippa kravet på WiFi så tror jag att Ricoh GXR eller Nikon S1 passar ganska bra. S1:an kostar visserligen lite mer än 2000, men den är mycket smidigare än GXR:en.

Synd att det inte finns någon bra med Wifi för en billig peng. Har en gammal canon powershot g12 som jag knappt har använt och när jag använt den så blir bilderna kvar i kameran bra länge😁 Vill ju föra över bilderna ut på nätet på ett smidigt sätt 😄

Jag har en liten kompakt med wifi tror just den jag har heter Nikon S7000 men det finns många liknade upp till S9900. Den jag har tar iaf helt OK bilder och wifi via en nikon app fungerar smidigt att föra över bilder till en mobil eller platta tex. Sedan hur bra den är i dåligt ljus etc vet jag inte riktigt, jag har den egentligen som 4:e kamera. Men du kanske kan läsa lite tester om dem, har inte studerat kompakter så mycket, men dessa ligger runt 1500-2500.

Vill man ha en riktigt bra kompakt så hamnar man nog på det dubbla. Ett annat sätt är att titta tex på ScandinavienPhoto begagnade, inte omöjligt att de har något bättre och billigare och då har du också 6 mån garanti. Du kan ju ockdå titta på de små spegellösa systemkamerorna, lite större än kompakt för objektivet sticker ut, men ändå inte så stora

Såg att SP tex hade en Nikon J4 med 10-30 objektiv för 1495:-. Den har WiFi och troligen bättre brusegenskaper än de vanliga kompakterna, dock inte så mycket zoom, vad motsvarar det ung 27-85, men det går ju köpa till andra objektiv. Kan ju kanske vara något att fundera på.

Man får dock kolla av vilka av deras begagnade kameror som har wifi

Såg att SP tex hade en Nikon J4 med 10-30 objektiv för 1495:-. Den har WiFi och troligen bättre brusegenskaper än de vanliga kompakterna, dock inte så mycket zoom, vad motsvarar det ung 27-85, men det går ju köpa till andra objektiv.

Om det går att få en J4 för det priset så passar den nog TS perfekt.

Själv har jag en J3 som jag är rätt nöjd med förutom att den saknar fjärrutlösning. J4 kan fjärrutlösas med WiFi och J2 med IR, men J3 har ingendera.

Såg att SP tex hade en Nikon J4 med 10-30 objektiv för 1495:-. Den har WiFi och troligen bättre brusegenskaper än de vanliga kompakterna, dock inte så mycket zoom, vad motsvarar det ung 27-85, men det går ju köpa till andra objektiv. Kan ju kanske vara något att fundera på.

Man får dock kolla av vilka av deras begagnade kameror som har wifi

Hittar inte denna kamera för det priset du anger.... har du en länk?

Marie, det är på SP hemsida under begagnat. Denna kamera ligger under gruppen små systemkameror, annars finns det flikar för systemkameror, kompaktkameror, mm. Det finns bara en till det priset som Camilla beställde, den ligger nog kvar en stund men blockas bort under dan. De andra två J4 de har är demoex och kostar dubbelt så mycket.

Men va bra :), de brukar göra vad de kan på SP. Det var ju ett sådant bra pris så jag funderade på en själv.

Verkar som de gav dig ett demoex, som egentligen kostade det dubbla. För igår var det denna begagnade och två demo, nu är det bara ett demo kvar.

Verkar som de gav dig ett demoex, som egentligen kostade det dubbla. För igår var det denna begagnade och två demo, nu är det bara ett demo kvar.

Ja, och hoppas det inte är något negativt😁 Jag uppfattade som om de satt ut den orangea för ett för lågt pris av misstag på hemsidan.

Nä, det ska du se som positivt. Deras demo används nästa inte utan står i en hylla. Ja det var nästan ett för bra pris. Men som sagt, det kanske var någon som inte gillade orange :).

ANNONS