Bengt, nu har jag ju iofs sett just dig i vissa trådar referera till produkter som bra, pga att du just läst och angett att de fått guldmärke på CyberPhoto, men bortsett ifrån den ironin; jag håller med dig att man skall ta med en stor nypa salt hur ÅF betygsätter produkter de säljer.
Så det där med att referera till tex CyberPhoto, och nyttan med det, verkar variera på om vilka produkter man själv använder och föredrar, och vad just sina favoriter fått i betyg (vilket kommer in lite på ditt sista stycke - har själv sett dig hänvisa till CyberPhoto när det gett guld till divere Sony-produkter).
Det sagt, så om man vill ha lite bättre översikt än tillverkarnas egna beskrivningar, så tycker jag att CyberPhotos test kan vara lite intressant för en snabb överblick, och med lite bra testfoton. Så jag gillar ändå det, och tycket det ändå är av ett visst värde i många fall (men självklart inte fullt ut, och i alla).
Man får däremot inte läsa in för mycket i det, utan just ta det för vad det är - lite mer och bättre beskrivningar än vad de flesta andra ÅF ger (som oftast är rätt tunna/obefintliga).