Annons

Kompakt Höftväska för två objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

RollE2k

Medlem
Hej!

Jag har själv lite problem med väska när man är ute och reser, och jag vill gärna ha det ganska smidigt. Har alltid kameran över axeln, och den är inget problem trots en 1ds. Mitt problem är snarare objektiven, man vill alltid ha med 2st i en väska och ett på kameran, och dessa vill jag gärna inte ha över axeln.
Så då kommer min fråga, finns det någon liten kompakt höftväska som ganska precis rymmer två objektiv (typ EF 70-200 F4 is + 85mm f1.8) ?
har sökt, men de flesta är gjorda för kamera + objektiv, och blir altså stora.
Idag kör jag bara canons originalobjektiväska för 70-200 över axeln, men det är omständigt och rymmer bara ett objektiv.
 
Visst, hade det gått bra (har ju redan en canon väska) men jag tycker inte det känns som riktigt optimala lösningen. Brorsan har en Lowepro Inverse 100 AW, vilken jag tycker i grunden är kanon, men däremot för stor. Hade det funnits en mindre sådan, så hade jag inte funderat ens. Jag har inte ens krav på allväderstätning, utan bara smidigheten.
Tackar för tipset iaf.
 
ThinkTank.
De gör dels bältesväskor för olika stora objektiv men också axelväskor i serien Retrospective för två respektive tre objektiv.

/jonas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.