Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kommer en Sigma EF-500ST blixt funka på Dynax 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Danne_S

Aktiv medlem
Tänkte köpa en Dynax 7D som skall ersätta min analoga Dynax 5a och skulle vilja veta om min Sigma EF-500ST blixt kommer att funka på den. Det skulle vara bra att veta så man kan använda den befintliga utrustningen till att börja med så man slipper byta allt på en gång.

Det beror på. Om den är konstruerad för att fungera med Dimage 7 t ex så är det väl en hygglig chans att den även fungerar på D7D.

Annars är det nog tveksamt. Minoltas Dimage kameror fungerar inte med äldre blixtar utan kräver xx(D)-blixtar. Finns tre i orginal tror jag. Hur många piratmärken som har fungerande blixtar vet jag inte.

Mvh
Maverick

Såvitt jag vet är det bara 500 DG Super som fungerar till digitala Minoltorna.

Annars är det alltså K-M 3600HS D eller 5600HS D som gäller (ser inte 2500 D som en bra blixt till kameran då den bara går att vinkla i höjdled).

tänkte hänga på den här tåden

Likadan fråga, jag har en Minolta Program Flash 4000AF i mitt nuvarande analoga kameraliv och undrar om den kan passa till Nya Minolta dynax 7 digital eller om jag skall inhandla en ny passande blixt.

hälsningar eliaz

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar