ANNONS
Annons

Kommer det en ny nikon snart?

Produkter
(logga in för att koppla)

matthis

Aktiv medlem
Hej har nu bestämmt mig för att köpa en nikon D200.
Men då slåg tanken mig att den har ju funnits ute ett tag å att nikon kanske släpper nått nytt snart.

Vad tror ni er det värt att köpa en D200 nu eller ska man vänta.

Vill du ha en D200 så köp den när du har möjlighet. Det kommer alltid komma ut nya kameror på marknaden.

En D200S är väl att vänta nångång i vår förmodligen, men det kommer förmodligen inte vara några förbättringar värda att vänta ett halvår på.

Du gör som du vill, men mitt råd är köp en D200 nu! Den är underbar att jobba med.

Mvh Jocke

matthis skrev:
Hej har nu bestämmt mig för att köpa en nikon D200.
Men då slåg tanken mig att den har ju funnits ute ett tag å att nikon kanske släpper nått nytt snart.

Vad tror ni er det värt att köpa en D200 nu eller ska man vänta.
I December så har D200 funnits i ca två år och en ny modell kan som sagt vara att vänta inom ett halvt år till ett år. Min gissning är dock att Nikon i första hand kommer lansera en efterträdare till D2X, förmodligen i vår. Först därefter kan en efterföljare till D200 väntas, troligen i höst. Jag tror inte kunderna går på en fuskuppgradering liknande D70 - D70s utan D200:ans efterföljare blir nog en rejäl ansiktslytning. Kanske värd att vänta på, risken är dock att den släpps men att vi i sverige får vänta flera månader till ett år på våra ex.

Re: Re: Kommer det en ny nikon snart?

paul innergård skrev:
I December så har D200 funnits i ca två år...

Rätta mig om jag har fel, men så vitt jag kommer ihåg så släpptes den i november förra året, 2005, och jag fick min i mars i år.

Det gör att kameran funnits på marknaden i ett år i december.

Det är helt riktigt

Releasen var den 1 november förra året.
Första exemplaren kom i december.
Man kom hyfsat ifatt efterfrågan någon gång i somras, eller så.

Re: Re: Re: Kommer det en ny nikon snart?

Goatboy skrev:
Rätta mig om jag har fel, men så vitt jag kommer ihåg så släpptes den i november förra året, 2005, och jag fick min i mars i år.

Japp.. du har så rätt, D200:an är bara ett år

Det är säkert så, det kommer att komma en uppföljare till D200:an nån gång.. och den kommer sedan att få en uppföljare, som kommer få en uppföljare.. osv i all oändlighet..

Men om man skall vänta på en uppföljare.. så kan man vänta till det börjar växa mossa på dig.. och undrar om du då har nån glädje av uppföljaren, på uppföljaren, som var en uppföljare av uppföljaren..

Så mitt råd är.. köp en D200 nu.. ut och fotografera och ha roligt.. För den kommer ju vara en precis lika bra kamera om nåt år eller två.. även om det finns en nya modell.. eller hur?

Den som väntar med att ta steget att köpa nytt
för att få den slutgiltiga defintiva uppgraderingen,
den kommer att tillbringa resten av sitt liv stående på ett ben

Travestering av ett österländskt ordpråk.

/Leif

Senast ändrad:
Tack förväglediningen och det är helt riktigt att man kan vänta i all oendlighet på en bättre kamera.
Det blir en D200 till jul för mig.

Ska bli så jävla roligt att bli en D200 ägare nu när man har sugtat efter den i ett år och nu äntligen har råd med den.

matthis skrev:
Tack förväglediningen och det är helt riktigt att man kan vänta i all oendlighet på en bättre kamera.
Det blir en D200 till jul för mig.

Ska bli så jävla roligt att bli en D200 ägare nu när man har sugtat efter den i ett år och nu äntligen har råd med den.

Grattis till ditt val, jag kan lova.. du kommer bli jättenöjd

Lycka till!

Re: Re: Re: Kommer det en ny nikon snart?

Goatboy skrev:

Fel av mig, vet inte hur jag tänkte. Men då blir nog väntan lite längre än vad jag förutspådde tidigare. Så då blir mitt råd att köpa en D200 omgående, för något bättre lär vänta på sig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar