Annons

Kommentarer under radannonserna

Produkter
(logga in för att koppla)

bjanha

Aktiv medlem
Tjoho! Det har säkert framförts tidigare men det tål isf föreslås igen. Det vore GULD att kunna kommentera under radannonserna. Köp/Sälj-delen på fotosidan är ju faktiskt en mycket stor del av siten, är det inte dags att utveckla den till något THE köp/sälj när det kommer till fotoprylar?

Se det som att varje radannons är som ett trådinlägg som man sen kan kommentera. Det kan vara allt från:

"Jag kan verkligen rekommendera den här säljaren, jag har köpt flera objektiv tidigare av [honom/henne] och varje gång har paketen kommit fram snabbt och smidigt"

till..

"Är du medveten om att nypris på denna produkt bara är hälften av det du begär?"

Som jag ser det finns det inga nackdelar med en sån funktion. Christer?
 
bjanha skrev:

till..

"Är du medveten om att nypris på denna produkt bara är hälften av det du begär?"

Som jag ser det finns det inga nackdelar med en sån funktion. Christer?

Den där "till.." kan jag definitivt hålla med om iaf. Många som lägger ut annons verkar inte ha någon koll på verklighetens aktuella priser för fem öre, utan tror att det nypris man betalde för xx år sedan, det kan man lungt annonsera ut för igen.

Fast med sådan funktion kanske det blir för många kommenterer då, på annonser?
 
låter bra, å andra sidan så kan man skicka ett vänligt mail som talar om att priset är lägre om man köper nytt (eller läs "du vill ha 9000 kr för din 300D, men det kostar bara 6000 kr NY i Tyskland).
 
Framför allt skulle man kunna föra en diskussion med säljaren i sådana kommentarer, till exempel om något är oklart, om man vill se länkar till bilder osv. Det vore verkligen en jättebra funktion!
 
Det är ju kommentarer som skall höra ihop med annonsören då, inte själva annonsen? Dvs ungefär som en gästbok men enbart för säljardomdömen?
 
Kommentarerna skall givetvis hänga ihop med annonsen och följer alltså direkt efter denna. Det är ju annonsen man kommenterar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.