ANNONS
Annons

Kommentarer om Nikon objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Cerius

Medlem
Hej,

Jag har hittat en Nikon D100 med två stycken objektiv till för, vad jag tror de är, bra pris.
Men nu är det så att jag vet inte riktigt hur pass bra själva objektiven är, eftersom jag är ganska ny inom fotning.Har kollat har på recensionerna men det finns inga kommentarer om dessa objektiv som följer med kameran.

Så min fråga är fall det är någon som sitter inne på information på dessa objektiv trots att det inte finns recension här på FS.

Objektiven är:
Nikon AF Nikkor 70-210mm F/4-f/5.6
Nikon AF Nikkor 35-70mm F3,3-4,5

Cerius skrev:
Hej,

Jag har hittat en Nikon D100 med två stycken objektiv till för, vad jag tror de är, bra pris.
Men nu är det så att jag vet inte riktigt hur pass bra själva objektiven är, eftersom jag är ganska ny inom fotning.Har kollat har på recensionerna men det finns inga kommentarer om dessa objektiv som följer med kameran.

Så min fråga är fall det är någon som sitter inne på information på dessa objektiv trots att det inte finns recension här på FS.

Objektiven är:
Nikon AF Nikkor 70-210mm F/4-f/5.6
Nikon AF Nikkor 35-70mm F3,3-4,5

Två erkänt bra och prisvärda gluggar i budgetklassen. Gjorda på den tiden då billigare optik fortfarande var skapligt välbyggda. Autofocusen är väl knappast super men gluggarna presterar, vilket trots allt är det viktigaste.

70-210 brukar gå för runt 1000 kr
Bra optiskt
mörkt i sökaren (tycker jag)

35-70 är ett bra objektiv
Också mörkt i sökaren
HAr betydligt bättre motljusegenskaper än 35-70/2,8.
Fast jag hade hellre valt den modernare 18-70.

Senast ändrad:
Hi folks

35 mm är en på tok för lång brännvidd som vidvinkel. Motsvarar ca 47 mm. Annars är både hus och gluggar helt ok.

Mankan

Hi folks

Jag kör med 1,4 i crop och inte 1,5. Nä jag räknade helt enkelt fel.... Min kapacitet för överslagsräkning har tydligen minskat efter 40 år.
Sorry

Fel igen. Jag har en hel (nästan) vecka kvar till 40. Panik?

Mankan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar