Annons

Kolla någons profil under en diskussion i forumet?

Produkter
(logga in för att koppla)

defiant

Aktiv medlem
Har märkt att när man skriver lite i forumet så är dom som man diskuterar med inne och kollar profilen. Gör ni oxå det?? och varför?

Måste personligen erkänna att man gör det ibland själv.

Jag sitter och väntar på att Jan ska kolla min. Fast han har ju inte gjort det än. Jag loggade ut och kollade sedan in Jans i smyg

Sen lär du nog upptäcka att även lurkare i tråden kollar in din profil, Jan. Jag t ex, även om jag upphörde med lurkeriet genom här inlägget.

Hmmm, detta påminner mig om att jag borde uppdatera min profil. Och lägga upp lite bilder. Och kanske bli betalande medlem, så att diverse privilegier erhålls...

Då infinner sig genast frågan hur ni tolkar medlemmens profilsida. Blir svaret som givits i tråden mer trovärdigt (naturligtvis beroende på vad som står på profilsidan) eller är det mest "for fun" ?

Hur tolkar ni t.ex. min profil?

(Nej, jag har inte kollat in era ;p)

Jag kollar mest "for fun" skulle jag nog säga. Fast det beror lite på också. Är det en fråga som är väldigt specifik för ett visst yrke (eller liknande) kanske jag tittar in profilen för att se om personen i fråga möjligtvis pysslar med det till vardags.

Johan

Mest "just for fun", många här på fotosidan skriver ganska roliga saker, sen kollar jag ofta in bilderna i albumet.

om man skall försöka hjälpa någon med ett svar gällande kamera eller objektil ex. och vederbörande inte skrivit allt om sina prylar så kan det ibland hjälpa med en lite "peek" i kameraväskan.

eller om man tycker någon är helt ute och cyklar om en åsikt om någon pryl, så tittar man i kameraväskan igen.

fast i bland är det oxå "4 fun" som man kollar lite...

Vilken toppentråd som motpol till tråden om att man ska vara annonym. Det är perfekt att kunna se i.a.f. lite om de man diskutterar med. Dessutom så råkar man på en hel del fina bilder och det är kul att se att vissa intressen kanske är gemensamma bildmässigt.

Jeppe skrev:
Då infinner sig genast frågan hur ni tolkar medlemmens profilsida. Blir svaret som givits i tråden mer trovärdigt (naturligtvis beroende på vad som står på profilsidan) eller är det mest "for fun" ?

Hur tolkar ni t.ex. min profil?

(Nej, jag har inte kollat in era ;p)

Canon i kameraväsken = låg trovärdighet + strumpor i sandalerna.

Klart man kollar!

När jag läser ett inlägg vill jag göra mig en bild av den som skrivit det. Vad det är för person påverkar ju trovärdigheten högst betänkligt. Är det en yrkes- eller frilansfotograf? Var bor han/hon, ung/gammal, favoritmotiv o.s.v.
Personen "O. Känd" utan några personuppgifter och nollor på allt utom annonser är väl inte den man ställer högst tilltro till.

Om alla var mer eller mindre anonyma skulle "tyngden" i inläggen minska.

Olika saker jag tycker lyfter eller sätter ner någons trovärdighet.

På plussidan:

- Personlig bild, ej nödvändigtvis porträtt.
- Kortfattad beskrivning
- Kameraväska (ja, jag är prylfixerad)

På minussidan:

- Kryptiskt namn
- Ingen "adress" eller ålder
- Ingen bild

och om man inte är nybliven medlem
- Inga uppladdade bilder
- Aldrig givit några kommentarer eller skrivit inlägg

Var det nån som sa något om att kasta sten i glashus???

Jo, jag kollar ofta in profiler. Kul att se vem det är som tycker och som man diskuterar med. Upptäckt att en del är väldigt aktiva på forum och andra på komentarer. Gillar att forumet inte är anonymnt.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto