Tomasz
Aktiv medlem
Visst, vi har kanske sett det förr, eller redan vet hur det går till. Men att se hur man gör en modellbild upphör aldrig att fascinera mig.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Anders Östberg skrev:
Inte undra på att folk har komplex över sitt utseende när man bombarderas med sånt ljug.
Niclasfoto skrev:
Många tjejer förnekar säkerligen att detta är en verklighet.
Vi är bara killar här just nu,, ..
Men det skall ju också sägas att många modeller inte kräver så stora "transformeringar".
MVH Niclas,
Anderzon skrev:
Det ante mig...
Men visst är det imponerande
Cheers // Martin
Mette B skrev:
Förstår inte riktigt vad du menar? Skulle många tjejer förneka manipulationen av bilder?
Vet faktiskt inte om jag skall skratta eller gråta när jag läser ditt inlägg, jag hoppas innerligt att jag har missuppfattat dig. Jag tror att den stora majoriteten av tjejer känner sig 'lättade' över att se dylika filmer. Det är väl det som är själva poängen med Doves reklamkampanj - att använda folk så som på bild ser ut så som tjejer normalt faktiskt ser ut.Om många eller majoriteten av oss tjejer förnekade detta faktum, dvs att vi inte ser ut som modellerna i glättiga magasin eller som silikonbruttorna så skulle nog inte sådana stora företag välja denna typ av kampanj.
Förövrigt så är det säkert så de flesta modeller inte behöver sådana här stora 'make overs' men givetvis vill Dove tillspetsa det lite för att få fram sin poäng, för den tycks ju ändå springa förbi vissa.
MattiasL skrev:
Jag vet inte...är det imponerande? Jag blir i alla fall imponerad av andra saker. Jag tror inte det här för världen framåt..
Eller ja, det beror ju på vad man menar med framåt förstås....utför kan ju också vara framåt ;-)
Anders Östberg skrev:
Jag tror det stora flertalet tjejer (och killar med för den delen) är komplett ovetande om att reklambilder är precis så förljugna och så mycket förskönande som filmen visar. Inte ens supermodeller är så vackra som folk tror utan hjälp av smink, ljus och retushering.
Klart att majoriteten av människor, framförallt yngre, påverkas starkt av denna mediabild. Det är bidragande till anorexia, plastikoperationer, dåligt självförtroende, tron på ett bättre liv genom att "göra om sig", m.m.
AndersLindewall skrev:
... och det är inte en bara en kvinnofråga, Mette. Det är nog jävligt jobbigt för unga killar också.