Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

KM 5d tillbehör?

Produkter
(logga in för att koppla)
christianhylse skrev:
Markus!
Du är min hjälte!
Jag är på din sida! Håll ut! Låt inte de maskulina jävla lödkolvarna ta dig. Låt de sitta hemma och mörkret och gegga med sina löjliga ritningar och flödesscheman.

Så går du och jag ut och super skallen i bitar.
Fan så mycket roligare.


Nej, allvarligt talat (ovan var menat som skämt, lika bra jag skriver det, finns alltid konstiga buttra människor utan självdistans som tar illa upp när man skojar med dom) så finns det folk som gillar
att pula och trixa och sig i pannan om nätterna.
Och det är roligt för den som är händig och gillar att pula (själv hatar jag ordet "pula", fan - INGENTING blir gjort om man går omkring och "pular".
Men all respekt åt er som gillar trix och fix.

Vi andra - vi som gillar att fånga ögonblicket -
har ju köpt våra kameror för att...just precis,
FOTOGRAFERA.

puss och kram och godnatt,
/christian

Kan inte sluta att skratta:) "lödkolvstatuera sig" den snor jag av dig! Vi är alla olika och så skall det förbli. Tack för garvet!


Hej Marcus

Ang. din fråga om trådutlösare så borde Sonys till A100 passa eftersom Minoltas RC1000 passar till A100.

Se bifogad länk
http://support.sony-europe.com/DIME...amp;m=DSLR-A100


MVH
Janne S

Hurra! Tack för tipset! Skall kika närmare på det.
 
Nu har jag fått min blixtskoadapter, tog bara 5 dar från Hongkong.

Testade med min Soligor dg-340 az blixt och det funkar! fast man måste använda längre slutartid än 1/80 annars blir det en svart kant längst ner på bilden, med en miolta maxxum 1800af funkar det ner till 1/200, så det verkar som om soligor-blixten är lite trög.
 
David G skrev:
Nu har jag fått min blixtskoadapter, tog bara 5 dar från Hongkong.

Testade med min Soligor dg-340 az blixt och det funkar! fast man måste använda längre slutartid än 1/80 annars blir det en svart kant längst ner på bilden, med en miolta maxxum 1800af funkar det ner till 1/200, så det verkar som om soligor-blixten är lite trög.

Det är denna som gjorde att man fick standard blixtsko då alltså, Vart finns denna att beställa, Hemsida?

Smidig leverans, betaling?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.